Když někdy krátce před půl desátou celá show začala, byla Lucerna zaplněná až po okraj. Partičce na pódiu vévodil esoterik Coleman, který ani pro tentokrát neodložil svoje epesní černé montérky a obligátní černou barvu pod očima. Jaz Coleman, i přes vyžilost zarytého punkera, esoterika, mága a herce (v roce 2002 hrál ve filmu Petra Zelenky Rok ďábla), se do koncertu totálně položil a od začátku pařil jak o život. Už zmiňované výpadky se pak ve skoro až rituální atmosféře koncertu úplně ztratily – pomáhala tomu absolutně nejlepší kytara, co kdy v Lucerně byla slyšet. Cítil jsem se jako někde na večírku starých známých. Coleman s Killing Joke věděli, co očekávat od publika a totéž platilo i naopak. Vyklidněný styl basáka, s pleškou a apartním růžovým kšiltem na hlavě, jenom podtrhoval ležérnost celého koncertu, kterému ale po hudební stránce nechybělo vůbec nic. Původní sestava, čistá práce.
Šlo se na jistotu a podle toho večer taky vypadal – většina lidí byla naplásknutá co nejvíc u pódia, aby neprošvihla ani chvilku představení Colemana, ti, co se tam nedostali, třeba pařili na baru, konkrétně na ráznou kytarovku Complications z eponymního debutu. Ta zazněla v přídavku, těsně před novou, drsnější věcí Endgame z posledního alba Absolute Dissent. Ale ať to byly ty úplně nejstarší věci nebo ještě teplé novinky, společné měly jednoho jmenovatele: Jaz a celý ansámbl to prostě šmidlají pěkně od srdce, s jistotou zkušených harcovníků, kteří na sto procent vědí, co dělají. Z novějších věcí to pěkně od začátku nakoply politicky angažované In Excelsis a Absolute Dissent s rázným metalovým riffem. Ostatně v dost metalovém duchu se nese celé album, ze kterého na koncertě zazněla ještě třeba This World Hell, Great Cull nebo Depth Charge. Po takových rozdivočelých a chraplákem říznutých kouscích si Jaz vždycky skočil odpočinout na mírnější věci z minulosti. Třeba mimoidní Madness nebo ranou kytarovku Fall Of Because, obě z alba What´s This For (1981). Zazněla taky skladba Eighties, o kterou se v mega hitu Come As You Are otřel Kurt Cobain, za což si od Killing Joke vysloužil žalobu (Jaz ji po smrti Kurta stáhl a válečnou sekyru definitivně zakopal nadraftováním bubeníka Nirvany Davea Grohla v roce 2003).
Coleman celou dobu udržoval úzký kontakt s publikem a jako pražský polorezident nezapomněl vychválit Prahu jako místo se speciální energií a speciálníma lidma – v Praze ostatně Killing Joke mixovali svoje poslední album a Jaz ji taky chválí, kde může. Je možné, že uprostřed chaosu a zkázy, která podle něj světu hrozí, najde útočiště před blížící se apokalypsou (2012?) právě pod sukní magické Matičky – stejně jako se v únoru 1982 odstěhoval na Island, kde vyčkával konec světa. No a kdyby to případně znovu nevyšlo, mohly by z toho být aspoň nějaké ípíčka. Soudě podle koncertu v Lucerně a závěrečné, obzvlášt našlapané sedmiminutovky Pandemonium, na to mají Killing Joke energie pořád ještě dost.