EDM - hrát nebo pouštět?

EDM - hrát nebo pouštět?

12. 12. 2013  |  Autor: redakce  |  Komentáře (85)
Do redakce nám přišla fotka pořízená během vystoupení projektu Bounce Bounce v táborském klubu Bardo v noci z 30. 11. na 1. 12. 2013. Kay & Tvzex z kapely Sunshine evidentně slaví se svou nocí docela úspěchy, pojďme se ale na fotografii z backstage podívat blíže.
V dnešní po-vinylové době si nikdy nemůžeme být jisti, do jaké míry slyšíme na hudební akci djské umění a ne sladěný hardware se softwarem.

Navíc snad každý druhý za mixážním pultem vám mezi 4 očima přizná, že někdy vlivem nepříznivých okolností pustil lidem předpřipravený set. Pokud jste začínající dj, hrajete prázdnému klubu a zrovna vám není úplně dobře, nemáme se vůbec čemu divit. Když jste hlavní hvězdou a lidé od vás očekávají „live“ hraní, je to už o něčem jiném.

Podle displaye laptopu v táborském klubu o půl třetí ráno to vypadá spíše na pouštění hotových setů. Dokonce ani ne vlastních, originál si poslechněte přes Soundcloud pod obrázkem.

BounceBounce
Obrázek zvětšíte kliknutím.
 

Autor fotografie ji komentoval následovně: „Bylo to vyfoceno v sobotu uprostřed jejich vystoupení. Za ten večer zahráli setů víc, jeden třeba dubstep, jeden elektro, DnB atd. Ten drum & bassový mi přišel hodně povědomý, proto mi to bylo divné.“

Do jaké míry je současná EDM živým vystoupením je předmětem debat již řadu let, mnoho kontroverzních reakcí rozpoutal například článek we all hit play od deadmau5 (deadmau5 ovšem hraje výhradně vlastní sety, navíc z tracků vyprodukovaných ve svém studiu).

Projekt Bounce Bounce jsme požádali o vyjádření k tomuto tématu, odpověď zatím nepřišla. Doplněn odkaz na vyjádření ve starším rozhovoru.
85 KOMENTÁŘŮ
DISKUZE
Jméno:
Email:
Titulek:
Text:
Zadejte číslo 144:
stand.art
15. 12. 2013 | 16:58:05
+0 | -0
nick prestne : seš magor, a magorem zůstaneš. nemá cenu vysvětlovat, můj čas je na to moc drahocenný.



nejlíp vše vystihl TeaPack, zlatá slova !



jinak je pravdou, že doba k tomu spěje, a takových bude víc a víc.

pár let zpět všichni řešili používání SYNC, to byla diskuze o rovinu níže...Dneska pouštění setů a kroucení vyplého mixu, JE PROBLÉMEM, MNOHEM HORŠÍM, a to ještě víc, když ty sety nejsou ani jejich, ale stáhlé z netu :))
finch
14. 12. 2013 | 23:32:51
+0 | -0
panove, don't feed the troll :)
TeaPack
14. 12. 2013 | 15:25:30
+0 | -0

Presne

ty vubec netusis o cem mluvis .. ty vubec nevis jak se dela hudba a co je mozny a co ne ... a opet a znova .. ukrast set nekoho jineho a pak ho hrat jako vlastne neni to samy jako pripravit si doma presety vlastnich zvuku a pak je poustet na party .. btw .. proc myslis ze nejaci lidi maji na stagy milion krabicek a masinek ?!?! protoze oni ty vsechny zvuky loudej LIVE z tech masinek .. proto uz to pak neni DJske vystoupeni ale LIVE ... prosimte uz prestan psat a nesir svoje pomatene nazory :)
dMIT.RY
14. 12. 2013 | 13:42:16
+0 | -0
přestně evidente stale nedokaze pochopit ten rozdil:D uz mu to tu tolik lidi reklo, i dalo presne priklady ze strany kapely jak by to vpadalo ve stejne situaci a on stale nechape a nepochopi, nechal bych jeho a jemu podobny v tom, co si mysli
jj
13. 12. 2013 | 21:09:10
+0 | -0
je to žumpa
Dejima
13. 12. 2013 | 18:52:16
+0 | -0
Jsou to namachrovaný šašci a někteří lidé z komentů taky.
přestně
13. 12. 2013 | 18:26:45
+0 | -0
ano, není to jistě úplně to nejlepší, ale jsou i horší věci ; )

a nesrovnával jsem ani neodváděl, jen pár věcí připomínal.



zakážeme ORBORBITALCHEMBROSUNDREWORLD a všechny další páč tam při vystoupení dva lidi stojej za hradbou strojů a víme, že není možné, aby naprosto všechny ty zvuky, které jsou slyšet ven, fyzicky v přímém přenosu každý zvlášť v tu dannou chvíli zařídili přímo hned a to úplně z ničeho. deme na to.
KaDEL
13. 12. 2013 | 18:05:23
+0 | -0

Tečka

Mimochodem, vzhledem k tomu že jakoukoliv narážku na tohle téma klauni okamžitě mažou ze svých stránek Bounce Bounce na FB (a uživatele blokují), asi jsou si sami vědomi toho, že to co dělaj není v pořádku.
KaDEL
13. 12. 2013 | 17:41:14
+0 | -0

Přestně

A pořád to srovnávání nesrovnatelnýho a odvádění pozornosti někam jinam... už asi podesátý. Jestli tě baví obhajovat kradení cizího díla, vydávání jej za své a s tím i spojený výdělávání peněz, užij si to. Já mizim.
přestně
13. 12. 2013 | 17:33:27
+0 | -0
víte aspoň někdo, jak to tehdy od podobně 'nejmoudřejších' schytávali muzikanti, kteří si dovolili tu naprostou NEHORÁZNOST vystupovat za pomoci automatickýho bubeníka? to si vy neumíte asi ani představit !! se zeptejte dědečka/babičky, tatínka/maminky. jak psáno níže - ona elektronika (jako muzika) to dostávala vůbec od těch 'pravejch muzikantů' (kteří přece jasně věděli, že tohle NENÍ !! hudba, a NIKDY!! nebude !.. no, a ? : )
fallen gemini
13. 12. 2013 | 16:30:24
+0 | -0

Anti

ty proste places na uplne spatnym hrobe a jeste si nevidis do huby.

jedna vec je, ze se tu uspech neodpousti, lidi si zavidej a tak dale... to je vsechno moc krasny a do jisty miry bohuzel i pravdivy, podstata veci je ale uplne jinde. brat penize za praci nekoho jinyho je spatne, at se na to divas z jakyhokoliv uhlu pohledu. a to i kdyby to nakrasne priznali...ne, oni o tom lzou.

druha vec je, ze tebe ve skutecnosti bavi ten "opravdovej DJ", protoze ten namichal ten set. pokud mi teda nechces tvrdit, ze se tam chodis jenom koukat na "stage performance"/ozrat (coz je uz z podstaty veci uplna debilita).
TeaPack
13. 12. 2013 | 16:28:37
+0 | -0

Pro Anti a jemu podobnym

vy idiotci ( sory ze nadavam ale tohle vazne nejde ) ... jak sem to tu uz psal ... hraju pres 10let .. nikdy bych si podobnou vec nedovolil .. to bych se musel propadnout hanbou ...... a Anti reknu ti jednu vec ... radsi budu hrat po mensich klubech a pro kamarady a predvadet DJske umeni tak jak ma vypadat a budu radeji ocenen od par lidi kteri to chapou a vedi ..... a budu rad za jakoukoli kritiku !!! radsi toto nez abych ze sebe delal neco co nejsem ... bral za to penize ... byl za nejvetsiho frajera a pritom sou to jen KECI !!! tihle kluci vubec netusi jak spatne jmeno delaji DJs a jak tuhle " profesi " degradujou !!!!
dMIT.RY
13. 12. 2013 | 16:24:05
+0 | -0

anti

jak uz jsme psal drive - predstav si ze by neco takoveho delala nejaka kapela o ktere byss vedel ze ma uspech ale pritom neumi hrat a na playback dela ze hraje jeste k tomu pisnicky jine kapely. jde o princip, ne o nejakou zavist nebo cokoliv co tady se snazis rict. to ze tady degraduejs djing je tvuje vlastni vec ale podvadeni v jakekoliv branzi proste neni dobry. pokud te djs nezajimaj, tak se do tohoto tematu ani nevmesuj, pro tebe to neni a nikdy to nepochopis tim padem tvoje nazory tu budou vsem ukradeny.
Anti
13. 12. 2013 | 15:57:38
+0 | -0

KaDEL

Nemusíš tam chodit. Jiný lidi to baví…



Já nechodím na žádný DJs páč mě to nebaví. Mám rád kapely, koncerty… ale taky nemám nic proti šaškování, nadsázce, vážnejm DJs, pouštění z vinylů nebo z ipodů ať to lidi baví, nebo pro většinu uměleckých DJs nebaví… je mi to ukradený… co ale nemůžu sou závistivci s plnou hubou morálky, který chtěj někoho posrat jen proto, aby obhájili svůj neúspěch (neříkám, žes to ty - je to obecně - nejenom na DJs… je to na všechny obory tady v Praze a Česku)
KaDEL
13. 12. 2013 | 15:48:17
+0 | -0

Anti

Jasně, a tohle duo umí pobavit jedině ukradenejma mixama, šaškováním na pódiu a předstíráním DJingu. Tleskám vestoje!
Anti
13. 12. 2013 | 15:09:21
+0 | -0
Závidíte úspěch vy "opravdoví Djs"! Považujete se za nějaký umělce, ale ste jenom pouštěči... a ještě si berete nějakou falešnou morálku na pomoc proti těm, kteří nemají nejmenší problém říct, že jen že to vlastně dělaj… že jen pouští… Neumíte pobavit lidi svou "produkcí" a tak vás samosebou sere, že jiní to umí… Jenže tady ta diskuze a moralizování z vás neudělá úspěšný DJs… zůstanete jenom těma opravdovejma… takže nudnejma...
DJská komise
13. 12. 2013 | 14:08:25
+0 | -0
už kameny se valí na tuzexe. Ať žíjí pouze ti Správní DJs ! Žádné jiné tu prostě nechceme ! Nikdy ! Náš DJing si rozvracet nenecháme !! :D
achjo
13. 12. 2013 | 13:33:40
+0 | -0
na Traktoru je vidět odehraná půlhodina, kdyby tohle udělal někdo jiný, ukamenovali byste ho...
KaDEL
13. 12. 2013 | 13:13:08
+0 | -0

Přestně

V tom případě stále používaj práci někoho jinýho, kterej nepočítá s tím že se jeho dílo bude takhle používat. Když mícháš jednotlivý tracky, jejich autoři s tim počítaj a proto taky ty tracky skládají. Nehledě na to, že je to furt podvod, oni se sice něco málo přiznávaj, ale stále mlžej, věděj že říct tohle na plnou hubu tak jim asi popularita spadne. Tím pádem se chovaj jak vychcaní politici co se pohybujou na hraně toho, co se ještě snese a co ne.
KaDEL
13. 12. 2013 | 13:08:44
+0 | -0

To Klapzuba:

A ty jsi kdo, mimo toho, že jsi idiot, kokot a nejspíš i šulín? "Míchat písně cizích interpretů je stejnej shit...bla bla bla." Ale na tom stojí naprostá většina elektronický scény, všichni producenti dělaj vlastní skladby s tím, že je budou hrát ostatní DJs. A pak si samozřejmě nechávaj něco jen pro sebe.



Jinak je tu velmi vtipný, jak tady pár lidí stále ignoruje fakt, že ty dva klauni si stáhnou CIZÍ SET (čili přidaná hodnota absolutní nula) který potom pustí na akci a sami se jen kroutí a předstírají jakousi hudební činnost. Kay v rozhovoru tvrdil, že si sety připravuje doma, čímž pádem lhal jak když tiskne. Stáhnout cizí práci není žádná "příprava doma".
přestně
13. 12. 2013 | 12:54:51
+0 | -0
co když pustili z toho setu jen kousek a ne celou půlhodinu? no, to se taky ale nesmí. prostě se to smí jen tak, jak se to zrovna teď smí (btw: zrovna tyhle parametry nastavuje jako kdo, kde a z jakýho titulu??), a hotovo ne asi ? :D
Klapzuba
13. 12. 2013 | 11:35:42
+0 | -0

Autor

Autor fotografie je kdo? Mimo toho, že je to práskač, udavač a fízl? Nebo se za to udání stydí a nechce být jmenován? Hrdina.
Klapzuba
13. 12. 2013 | 11:29:19
+0 | -0

O CO TADY DE?

Míchat písně cizích interpretů je stejnej shit jako pouštět sety DJs, kteří míchají písně jiných interpetů. Tak vy "djs" začněte přemýšlet. To, že někdo pustí něco, co udělal Villalobos je uplně stejný, jako když někdo pustí playback a performuje. Takže všichni co pouštíte a mícháte songy jiných jste stejní jako ti, kteří pouští sety těch, kteří míchají a pouští songy jiných!

13. 12. 2013 | 10:30:59
+0 | -0

finch

ano
finch
12. 12. 2013 | 22:11:02
+0 | -0
a tohle, vazena redakce, take myslite vazne?



"Pokud jste začínající dj, hrajete prázdnému klubu a zrovna vám není úplně dobře, nemáme se vůbec čemu divit."
N.e.d
12. 12. 2013 | 22:02:37
+0 | -0
to Fallen : ser na to :) vidim , slyšim hotovo ...
mára
12. 12. 2013 | 19:09:44
+0 | -0

přestně

Jste mimo. Pokud si na uloz.to stáhnu CDčko Sunshine a pak budu třeba na Slovensku stát s vyplou kytarou a vlnit se na playback, vydávat to za svou tvorbu + za to budu chtít vstupný, bude to v pořádku? Nejspíš bych šel do vězení :-)
dMIT.RY
12. 12. 2013 | 18:54:39
+0 | -0

presne

sorry ale ty zrejme stale vidis souvislosti jinak nez jsou. bud nechapes technicky v cem je tady chyba nebo se tady snazis o neco co nedava smysl
přestně
12. 12. 2013 | 18:49:51
+0 | -0
ano! i před 30ti-40ti lety někteří zlí promotéři zkoušeli takto hnusně podvádět lid a organizovali 'koncerty' na kterých však žádní 'skuteční muzikanti' nevystoupili (chápej: neměli žádné 'opravdové hudební nástroje'), pouze tam stáli 2-5 osob (i jen 1;) za nějakými stroji a mačkali (nebo jen předváděli?) 'jakési čudlíky'! dnes dávno normální ? zkus ale myslet v tehdejších relacích a rázem je tak moc pravděpodobné, že by tě to tam rozhodilo též.. a co model např. menčestr l.p. 87-90 (jistě i jinde a třeba i dřív) ? ta troufalost ! někdo nám tu najednou tvrdí, že pouštět desky je vlastně pro muziku stejně důležité jako 'živý koncert' (v tehdejším významu slov) ! a stovky a tisíce lidí se najednou umí celou noc plnohodnotně bavit na nějakého dýčeje! (sic!) to je opravdu hrozné, říkalo regulerně velký množství lidí, a nemysli si, že né! a pak? normálka, přece. jak řikam - ještě že stále nevíte, kudy a kam se to bude ubírat ! ; )
TeaPack
12. 12. 2013 | 18:31:34
+0 | -0

HNUS

Bohuzel jsem byl donucen to tu procist skoro cele ... no vazeni reknu vam to asi takto ... kazdy kdo byt jen trosinku souhlasy s touto fotkou nebo obdobnym pocinanim "DJs" by si mel dat facku a prestat chodit na opravdove akce kde lide tvori nakou kulturu !!! hraju pres 10let a toto by me nenapadlo ani v tom nejhorsim snu !!! prosel sem si pres gramofony a cdcka az po masinky ... ano v dnesni dobe digitalu vyuzivam jeho schopnosti a ano pouzivam tlacitko SYNC ale to v pripade kdy hraju ze dvou decku z tretiho primichavam loopy a ze ctvrteho jedu live drums !!! ovsem vsechno pak pekne zive micham ... nikdy by me nenapadlo ten set nahrat a pak ho poustet na akci ... natoz set uplne nekoho jineho !!!! Navic mi nedela problem kdykoli vypnout SYNC a dat set ze tri gramcu !!! A at tito kluci prohlasuji ze to delaji nebo nedelaji je to uplne jedno ... urazil bych jim ruce za to ze si rikaj DJS a jezdi po klubech a berou prachy za to ze delaji sasky .. pritom jedine co delaji je ze kradou cizi tvorbu a degraduji pojem DJ na poustec cehokoli . Navic pak vsude chodi jako mega frajeri a jeste po nich letej cubky kery vubec netusej jaky divadlo hrajou ... ale co stejne driv nebo pozdejc chytnou od nake syfla nebo tak neco a budou mit po prdeli a takoveto hrani jim dlouho uz nikdo zrat nebude ... teda pouze na discoskach pro 15ti lete :)
Zobrazit další komentáře   >>
MP3 DOWNLOAD
TIPY NA ZAJÍMAVÝ OBSAH
REKLAMA   |   KONTAKT   |   ARCHIV   |   FESTIVALY 2024   |   RSS
ISSN 1801-6340, © Copyright Poslouchej.net 2003-2012
Webdesign a grafika