THE PRODIGY

THE PRODIGY

09. 05. 2005  |  Autor: erow  |  Komentáře (0)
Jste fanoušci Prodigy,zajímá vás vše co se jich týká??... tak tady máte i informace o sólových projektech jejich bývalých i součastných členů..
KEITH FLINT

Hyper aktivní šílenec s dynamitem v těle a láskou k rychlosti v duši, uragán, tanečník, modýlek, motokrosový závodník tím vším je Keith Flint vizuálně zřejmě nejvýraznější postavička The Prodigy. Jeho grimasy a taneční figury znáte dozajista všichni, z klipů se na Vás šklebí dokonale nalíčeným obličejem, vystupuje v nejvíce stylově ulítlých kostýmech, používá spoustu S/M artefaktů (rád ostny a vůbec ostré doplňky) předvádí nenapodobitelné krkolomné breakové kreace, spolu s bossem Liamem to táhnou v podstatě od vzniku kapely. Ve volných chvílích se prohání na crossové mašině na dráze, kterou si nechal postavit hned za humny, přesněji řečeno v bezprostřední blízkosti svého rodinného sídla, prostě oktanový závislák.

A kromě toho ještě sólista vlastního projektu, který doplňují kytarista Jim Davies, bubeníci! Kieran Pepper a Tony Howlett spolu s baskytaristou Robem obstarávají rytmiku. Jima Daviese a Kierana Peppera uvidíte spolu s The Prodigy v pátek 13.5. v hale Z na BVV v rámci jejich vystoupení na Orion Hall, s kapelou totiž absolvují většinu světových turné. Zdálo se Vám ve výčtu spolupracovníků Keitha ještě něco povědomého, ano máte pravdu Tony Howlett se pyšní stejným příjmením jako sám pan Prodigy, ale jste vedle, nejsou příbuzní.


Keith nebyl vždycky hudebníkem, u The Prodigy začínal v roce 1995 na postu tanečníka, karta se obrátila, když ve skladbách „Firestarter“ a „Breathe“ uchvátil mikrofon a vzal to setsakramentsky od podlahy, bez jeho nezaměnitelného vokálu by se Vám, jak říkají na Slovensku, nedělali po těle „zimomriavky“. Evidentní talent, vynikající přednes a spontání energie pasovali Keitha na pozici zpěváka The Prodigy. V období hybernace kapely po albu „The Fat Of The Land“ se Keithy kromě prohánění koňských sil učil hře na kytaru. Od Keithova sólo projektu nečekejte muziku moc podobnou jeho domovské kapele, to ani omylem, je mnohem více punk a rock.

Debutovali v květnu 2003, limitovanou sérií jednostranného 10“ (mini) růžového vinylu „Asteroids“. Nejvýraznějším počinem projektu je zcela jistě remix skladby „mObscene“ Marilyn Mansona.

[IMG]http://www.redakce.poslouchej.net/obr/keith01.jpg[/IMG]

LIAM HOWLETT

Mistr Prodigy. Ano, on je tím skutečným zázračným dítětem, fenoménem, stojí za kompletní tvorbou kapely, která během realivně krátkého období dobila svět elektronické hudby, znají a milují ji tisíce lidí celé planety, vyprodávají největší světové haly, jsou ozdobou festivalů, každá jejich novinka je potěšením pro majitele obchodů s muzikou a netrpělivě očekávána davy fanoušků. Liam Howlett, geniální skladatel, producent a v neposlední řadě pozoruhodný DJ, každou další deskou The Prodigy povyšuje tzv. laptop kulturu o stupínek výš a tou poslední nasadil laťku hodně vysoko.

V osmdesátých letech se dvakrát účastnil soutěže v mixování hip hopu rozhlasové stanice Capital Radio, dvakrát proto, že se mu první páska nezdála dost dobrá, udělal a poslal další pod jiným jménem. Obsadil první a třetí místo. Je tedy evidentní, že Liamova hudební kariéra se odrazila od hip hopových základů, hrál dokonce v kapele Cut 2 Kill s níž vydal na značce Tam Tam Records singl „Listen To The Basstone“, kapela pak šla svou, zcela jinou cestou, bohužel bez dovolení nuestále používala Liamovo jméno, které bylo již tehdy zárukou dobrého prodeje desek.

DJ Liam Howlett do toho skočil rovnýma nohama, residenturou v klubu Barn, tam potkal Keitha a Leeroye. Malý krůček zpět s obrovským významem pro spoustu zapálených hip hoperů, udělal Liam hip hop mixem na objednávku Mary Anne Hobbsové a její radio show Breezeblock. Set se stal senzací, obsahoval skladby géniů Run DMC, Public Enemy, Ultramagnetic MC´s, The Chemical Brothers, Jimi Hendrixe a The Beatles.

Další fenomenální DJ mix vydal Liam v únoru 1999 na domovské značce The Prodigy XL Recordings, u nás jej distribuovala zaniklá společnost Mute. Nepřehlédnutelné, luxusně balené Cdčko s titulem „Prodigy Present The Dirtchamber Sessions Volume One“ se prodávalo po tisících, tak jako ke všem aktivitám The Prodigy se i k tomuto projektu váže jedna zajímavost a sice zákaz použití legendární skladby „Sargeant Pepper“ The Beatles (konzervativci zatracení J) a tak je stěžejní skladbou mixu bomba „New York“ punkáčů Sex Pistols, kterou vlastně zpočátku John Lydon taky nechtěl uvolnit pro mix elektronické hudby, ale nakonec do toho šel a na 100% udělal dobrou věc, však si to sežeňte a poslechněte.

Hned po vydání mix alba dostal Liam řadu nabídek a tak léto strávil hraním po festivalech, kde se inspiroval pro nový materiál The Prodigy.
V roce 2000 úzce spolupracoval s další legendou britské nezávislé taneční scény Primal Scream. Podílel se také na sólovém projektu jednoho z členů The Prodigy, Maxima (více v jiné části tohoto seriálu). V rozhovoru pro časopis značky profesionálních mixážních pultů Mackie.com uvedl Liam dosud tajnou informaci, že vydal několik singlů pod různými pseudonymy. Takže sběratelé mají brouka v hlavě a detektivní pátrání může začít.


CUT TO KILL

Byli jak už jsem zmínil první kapelou ve které Liam krátce působil. Původně se jmenovali Original Vision, Liam u nich nastoupil jako druhý DJ, přičemž ten první si říkal DJ 4Tune a s Liamem jsou dodnes přátelé, Liam tehdy používal nick DJ Fame, což je současně jeho graffity tag (podpis).

V roce 1998 investoval Liam ze své docela plné kapsy uměleckého ředitele 4.000 Liber na nahrávání alba Cut To Kill, které jak jistě na základě výše uvedených informací tušíte, nikdy nevyšlo.
Krátce po rozchodu s Cut To Kill ochladla i Liamova vášeň pro hip hop, částečně také vinou určitých špatných zkušeností z hip hop parties. Zaujala jej nová vlna breakbeat a dance hudby. První lámané produkční pokusy na sebe nedaly dlouho čekat.

DJ SETY

Zněly třeba před koncertem Madonny ve světoznámé Brixton Academy nebo na legedární Resolution 2000. Spousta lidí kritizovala Liama kvůli malým změnám, respektive stále stejnému pořadí skladeb v setech.

Ponejvíce zněly:
Rage Against The Machine - War Within A Breath (Epic)
Public Enemy - Welcome To The Terrordome (Def Jam)
Meat Beat Manifesto - Radio Babylon (Nothing)
Sona Fariq - Drop Da Bomb
Beastie Boys - Pow (Grand Royal)
The Chemical Brothers - Chemical Beats (Freestyle Dust)
Westbam - Alarmclock (Low Spirit)
Rasmus - Punk Shock (Bolshi)
Moby - Go (Rainforest Mix)
Cut La Roc - Freeze (Skint)
Ragga Twins - Mixed Truth
Blackalicious - Alphabet Aerobics
Noreaga - Superthug
The Chemical Brothers - (The Best Part Of) Breaking Up (Freestyle Dust)

Ptáte se proč zrovna na koncertě Madonny? Protože The Prodigy se upsali jejímu labelu Maverick, ale hlavně proto, že The Prodigy jsou jednou z Madonniných nejoblíbenějších kapel. Každopádně DJ set se moc nezdařil a Liam později litoval, špatného rozhodnutí. Vynahradil si to však dalším hraním například na festivalu Homelands v Irsku, kde vystupoval po boku Orbital, Underworld a dalších.

Zřejmě nejúspěšnějším DJ počinem Liama Howletta je kultovní Breezeblock Mix a tady máte kompletní výčet skladeb ze kterých jej namíchal.

Breezeblock Mix:

DYNAMIX II - Just Give The DJ A Break
THE BEATLES - Sargeant Pepper
HARDNOISE - Untitled
CHEMICAL BROTHERS - Chemical Beats
ULTRAMAGNETIC MC`S - Kool Keith Housing Things
LIGHTNIN` ROD feat. JALAL - Sport
LE PREGUNTA - Shangri La
ULTRAMAGNETIC MC`S - Give The Drummer Some
TIME ZONE - Wildstyle
BOMB THE BASS - Bug Powder Dust
GRANDMASTER FLASH & THE FURIOUS FIVE - Pump Me Up
THE CHARLATANS - How High
JIMI HENDRIX - Little Miss Lover
GHOST FACE KILLA - Daytona 500
THE PRODIGY - Poison
BABY RUTH - The Mexican
THE B-BOYS - Rock The House
CHEMICAL BROTHERS - (The Best Part Of) Breaking Up
WORD OF MOUTH - King Kut
RUN DMC - Peter Piper
RUEBEN WILSON - Got To Get Your Own
DJ MINK - Hey Can You Relate (Instrumental)
KLF - What Time Is Love
FRANKIE BONES - Funky Acid Makossa
FRANKIE BONES - Shafted Off
FRANKIE BONES - And The Break Goes Again
MEAT BEAT MANIFESTO - Radio Babylon
PUBLIC ENEMY - Rebel Without A Pause
HERBIE HANCOCK - Rokit
PRODIGY - Smack My Bitch Up
BEASTIE BOYS - It`s The New Style
THE 45 KING - The 900 Number
PROPELLERHEADS - Spybreak!
SEX PISTOLS - New York
MEDICINE - I`m Sick
D.S.T - The Home Of Hip Hop
BIZ MARKIE - Nobody Beats The Biz
BEASTIE BOYS - Time To Get Ill
BARRY WHITE - I`m Gonna Love You A Little Bit More Baby
PUBLIC ENEMY - Public Ememy No. 1
JB`S - Blow Your Head
T-LA-ROCK - Breakin Bells
LL COOL J - Get Down
DIGITAL UNDERGROUND - Humpty Dance
UPTOWN - Dope On Plastic
COLD CUT - Beats And Pieces
LONDON FUNK ALLSTARS - Sure Shot
WEST STREET MOB - Breakdance Electric Boogie
HIJACK - Doomsday Of Rap
RENEGADE SOUNDWAVE - Ozone Breakdown
THE BEGINNING OF THE END - Funky Nassau
JIMMY CASTOR BUNCH - It`s Just Begun

..." Tenkrát jsem si to fakt užíval, jsem to prostě já, vychází z toho hudba která inspirovala tvorbu The Prodigy, nešlo o to prodat co nejvíc kopií, je to zkrátka muzika, která mi zní v hlavě, když píšu nové věci“ říká Liam Howlett


[IMG]http://www.redakce.poslouchej.net/obr/liam01.jpg[/IMG]


Orion Hall Festival
13.května
pavilon Z, Brno – Výstaviště
Vystoupí: The Prodigy, Moimir Papalescu & The Nihilists, The Advent, Inigo Kenedy, Rumenige / Loktibrada, Lucca, Kaisersoze


...Erow..
0 KOMENTÁŘŮ
DISKUZE
Jméno:
Email:
Titulek:
Text:
Zadejte číslo 144:
MP3 DOWNLOAD
TIPY NA ZAJÍMAVÝ OBSAH
REKLAMA   |   KONTAKT   |   ARCHIV   |   FESTIVALY 2024   |   RSS
ISSN 1801-6340, © Copyright Poslouchej.net 2003-2012
Webdesign a grafika