celkem 809 stanic
TOP 10 OBLÍBENÉ
Silvestr 2008 - 2009 & tipy na vánoční dárky
DJ Shop
MAILING LIST
NOVINKYSOUTĚŽE

Berlín: Minimal na ústupu, co bude dál?

29. 8. 2008 | autor: Sonja | názory
Berlín: Minimal na ústupu, co bude dál?
Dovolila jsem si shrnout informace z několika zajímavých článků berlínských nezávislých hudebních magazínů, abych s jejich pomocí zrekonstruovala situaci na tamní taneční scéně. V posledních letech vládl Berlínu bezkonkurenčně minimal, ale i minimalová léta se pomalu loučí a nastává čas změny. Kam vlastně berlínská taneční scéna směřuje?
Podle slov Ellen Allien, berlínské DJane a majitelky labelu bpitch control se hlavní změna týká nástupu melodičtějších tracků s vokály a očekává se návrat deep- atmosférického techna (které má už dnes v Berlíně své zásadní místo). Naopak za totálně mrtvý styl pro Berlín považuje Ellen trance (zajímavé porovnání s naší scénou, ve které trance vesměs dominuje). Ze své stáje proto sází na producenta a DJe Thomase Mullera. Dalšími úspěšnými producenty do budoucna jsou podle ní u nás už dobře známí chlapíci z Modeselektor.

djs

Jak se na tuhle otázku tváří její kolegyně, taktéž majitelka labelu a DJane Monika Kruse? Soundem budoucnosti budou i podle ní tracky s markantními samply a zajímavými melodiemi. Publikum je dnes ve změti nemelodického minimalu vděčné za každý sampl a náznak melodie. Lidé už chtějí více veselejší a otevřenější muziky namísto studeného neosobního soundu. Naopak na okraji zájmu je podle Moniky tzv. gigolo elektro style a zmiňovaný studený minimal.

Producent a DJ Dominik Eulberg vidí budoucnost berlínské scény v zajímavých samplech a v používání různých nástrojů a zvuků, které hudbu obohatí. Dokonce má podle něj velkou budoucnost dubstep. Dominik osobně říká: „Díky bohu, že ta minimalová vlna je už na ústupu. Teď nastal čas pro radikální změnu“.

Booker legendárního klubu Tresor Michael Matuschek očekává návrat klasického a pravého techna, muzika je podle něj už nyní založená hlavně na basech a hutných podkladech, a tak to bude i v budoucnu.

Přes všechny názory, který styl je momentálně v Berlíně na ústupu, a který čeká naopak velká budoucnost, bych berlínskou scénu zhodnotila jako jeden malý mikrokosmos. Každý klub má svůj osobitý sound, na kterém je založený. Program Tresoru bude vždycky založen na technu, Watergate je hlavním minimalovým klubem a Berghain nabízí minimal i techno v novém moderním kabátu. Berlín zkrátka žije elektronickou muzikou a velkou měrou i ovlivňuje jakým směrem se bude dál ubírat.
 
PŘIDEJ NÁZOR (celkem 54 názorů)
Jméno:
Email:
Nadpis:
Text:
Zadejte číslo 144:
Electrogirl
18. 9. 2008 | 17:44:51
Andrews: naprostý souhlas, konecne rozumnej nazor
Andrews
4. 9. 2008 | 15:01:39
Ale no tak, zase nedělejte z Čechů jedinou povrchní bandu idiotů na celé Zemi. Myslíte, že konzum neexistuje jinde? Že si nemůžu dát knedlo zelo a večer jít kalit na Hawtina? Němci nežerou kraut und bratwurst? Do háje, vždyť všechen ten Berlín s vyhlášenými kluby, kterými se tu oháníte je v podstatě ten největší mainstream současného undergroundu. Lidi tam chodí kalit, protože je to už nějakou dobu nejvyhypovanější taneční místo na světě, taková techno metropole. Kdo nebyl, tak nežije. Samozřejmě, že tam se chodí čistě na party a kalit, protože tam je každý týden ten výběr non-stop takový, že je jedno, jestli jdete do Watergate, Panoramabaru nebo Berghainu, ale neustále dostanete top notch muziku ať už je půlnoc nebo jedenáct dopoledne. Stahují se tam z celého světa producenti, djs i clubbeři. Prostě není možné porovnávat 80milionové Německo se vší touhle kulturní imigrací s naší zemičkou.

Proč myslíte, že největšími kulturními centry jsou města jako Londýn nebo Berlín? Mají dostatečnou populaci a následně i dostatek kreativní inteligence, která dokáže vyprodukovat nějaké zásadnější kulturní hnutí. Tohle funguje docela spolehlivě poměrným způsobem, takže chtít po Česku něco obdobného, je jako myslet si, že na liberecku bude stát druhé Národní Divadlo stejně jako v Praze. My si tady můžeme přejímat x trendů s desetiletým zpožděním a mít těch svých pár klubů a pár djů, kteří se v nich točí pořád dokola a občas se slávou přivezou prošlé zahraniční jméno, ale rozhodně to nemůžeme házet na tunery, Novu, pokleslou telenovelovou kulturu nebo rovný kšilty.

Deal with it.
preacherman
4. 9. 2008 | 00:33:26
maxík
k českým clubberům a úrovni jejich lifestylu a pobírání věcí bych ještě dodal, že fakt nejde do sebe úplně skloubit set richie hawtina - knedlo,vepřo,zelo - sotva vychozenou základu - slevový kupóny do new yorkeru - 120 bpm hraných 6 hodin - permanentku do solárka - předplatné časopisu autosport&tuning - chipsy bohemia - resuscitaci kazeťáku - tričko adidas po strejdovi - apple... (a můžeme hned dát testovou otázku: "co sem nepatří?"). nechci lidi nedoceňovat, ale mozková kapacita masy je vždy hodně omezená (takže by ani nemohli pochopit, co by po nich laurent garnier chtěl, když hrál v berghainu 8 hodin). něco asi náleží jen elitě. ostatně ta vždy dělá revoluce. masa jen tupě následuje, a nevzdělaní novináři je zaplácavaj prošlým hermelínem.
preacherman
4. 9. 2008 | 00:17:57
saku11: svatá pravda. kolik těch, co uměj "minimal" (musím to dát do závorek, protože žádnej styl to není - tedy ehm býval, ale v 60. letech) tu vlastně za poslední léta hrálo? hawtin na sol 05, magda v roxy, někde něco na magionu nebo tak něco a konec. a to na co lidi nadávaj je spíš zminimalizovaná už tak nudná diskotéka.
maxík: no, hlavně oni choděj na PÁRTY, protože se chtěj bavit a protože taky o tom (zábavě, hudbě atd.) něco málo vědí. je to jejich lifestyle. tady to spíš vypadá, že to nějak jakoby zaclání všem - oficiálním institucím a páprdům, i "clubberům", který hlavně nevědí co chtějí, protože vlastně ani toho moc nepobrali (kromě drog a následného pocitu vševědoucné moudrosti:)
3. 9. 2008 | 23:54:25
Minimal je uplne obycejny techno. Je to vyvojova faze ovlivnena historii a vyvojem elektronicky sceny predevsim v Nemecku. Neni to neco co se objevilo, a co zmizi... Je to soucast cesty nekam. Nikdo v Nemecku nerekne ze jde na minimal - rekne ze jde proste na techno. I vetsina producentu to oznaceni nesnasi. Pro vetsinu lidi je to faze nejakeho vyvoje (samozrejme je v soucasne dobe strasne moc lidi/bohuzel mozna i vetsina/ktery se na vlne minimalu jenom vezou) Kdyz jsem byl naposled v berghainu, o pulnoci se zacinalo tak na 115BPM, a kdyz jsem v pul devaty rano odchazel, hralo se uz (na muj vkus docela) rychly techno tak kolem 150bpm. Ve svete se nechodi na minimal, nechodi se na electro-house, nechodi se na trance, nechodi se na nu-rave. Pokud skutecne tolik touzite vedet co je in, tak in je vysrat se na skatulky ktery stejne ztracej smysl tim ze se vubec vymyslej, a chodit proste na Hudbu. To je ten trend kterej do cech asi nikdy neprijde
saku11
3. 9. 2008 | 16:13:47
Problém minimalu je taky v tom, že se prostě musí umět podat. A každý asi není Hawtin nebo Ananda. Když pak slyšíte Kanzyaniho hrát nějaký podivný techno-minimal asi jen proto, že je minimal zrovna in, tak si pak řeknete co to sakra je? Proč nehraje to co mu šlo? Lepší by bylo, kdyby každý hrál, to co umí nejlíp a za tím si stál, než se snažit být in. Jenže být in asi znamená více hraní, více peněz.....ach jo, to zas kydám hnoje:-)
Andrews
3. 9. 2008 | 15:55:43
Já jsem neřekl, že článek je mimo mísu. Ta základní informace - že minimal je na ústupu - je pravdivá, jen je tady v tom případě podaná hodně povrchně. Proto může působit jen jako možná příručka pro ty, co chtějí být cool, aby věděli, co dál poslouchat, ale nic víc.
IIIIII
3. 9. 2008 | 14:07:25
Andrews
takže ten článek vlastně neni až tak mimo mísu? podle toho co máš v posledním odstavci :-) .


Andrews
2. 9. 2008 | 17:12:01
preacherman
Souhlas s většinou toho, co píšeš. Článek je spíš souhrnem pár výkřiků o tom, co má být in (přičemž o slovech např. Ellen Allien, které zjevně tlačí svoje stájové Modeselektor - i když jsou dobří - se dá pochybovat), ale chybí tomu nějaká hlubší myšlenka.

Samozřejmě takové to podsouvání toho, co bychom měli poslouchat, abychom byli cool, tu bude vždycky - a přiznejme si, hudební žurnalistika by o tom informovat měla, i když v širším kontextu než třeba v tomhle případě.

A ano, minimal je taky techno; bohužel, většina lidí s tím slovem nakládá jako se svébytným stylem. Stala se z toho značka, která se marketingově prodává, ale hudebně už naprosto ztratila význam.
preacherman
2. 9. 2008 | 14:31:25
sonja
mas pravdu, kazdej si muze... co chce, ale v masmediich to funguje trochu jinak. ale poslouchej.net mozna neni masmedium, ale jen blog pro par "kopirovacu" (s prominutim), kterej nema nikdo brat vazne.) stejne jako rozdil mezi minimalem a technem (jezisi, jakej vlastne je? - není to takovej ten rozdíl jako mezi deathmetalem, trashmetalem a speedmetalem?) jsem zmatenej, protoze detroit je jen jeden...
Sonja
2. 9. 2008 | 14:14:17
preacherman
v berline se prave nosi dziny s uzkejma nohavicema,takovej "emo styl", k tomu nejlip dlouhy tricko, nosi to tam skoro kazdej, doslo to i k nam, boty ala tenisky 80.leta nejlepe, uniformita vladne tudiz i tam, ale to se taky casem zmeni a zase se vrati moda zvonacu apod., stejne jako minimal postupne nahradi treba stary dobry techno, dubstep nebo jiny styl... kazdej si ale muze poslochat a nosit co chce, stejne tak jako psat a podle toho vypada uroven webu, casopisu a jinych medii, tak jsi to chtel rici? kazdopadne diky za nazor at je jakykoliv
preacherman
2. 9. 2008 | 13:17:42
sonja
...a nasledkem je to, ze diky preplacanosti informacema je dnes vlastne uplne fuk jestli si koupim modry, sedy nebo cerny rifle a jestli to budou slimy, regulary nebo zvony, protoze uz neexistuje zadne meritko toho, co je vlastne IN a co OUT. a tak jestli je minimal out a neví se bude dál, brad pitt zvolenej nejvic sexy chlapem, ale za 5 let bude o 5 let starsi, tak vas v ty realite samozrejme necham zit, stejne jako je skandalnni, ze svetlana nalepkova nedokaze dodrzovat zadny rad
preacherman
2. 9. 2008 | 13:07:29
sonja
klidne ti pokoj dam, i kdyz jsem te vlastne jen zeptal na otázku, jaký džíny teda frčej, abych byl in... jako jsou lidi v berlíně. a moje prispevky jsou pouze reakci na upadek ceske publicistiky a jsem rad, ze sis jako nezavislej autor tohoto webu uvedomila, ze media tu jsou od toho, aby rozdmychavaly mysleni, lepe receno aby odpoutavaly pozornost od jinych veci smerem k informacim (zijeme prece v informacnim veku, ze?). ovsem moje reakce se tykaji vyslovene jen kvality tech informaci, protoze je rozdil, pokud "rozdmychavas mysleni" manifestem 2000 slov, kterej byl v kurzu v roce 1968 anebo pokud "rozdmychavas mysleni" bezkoncepcnim plebsem, ktery se dnes na nas vali ze vsech stran a spis nez aby nas rozdmychaval, tak zaplacava (i misto na serveru, i vyplaca nejakou tu elektrinu, kdyz do notebooku prepisujes texty z 030:)
Sonja
2. 9. 2008 | 12:38:41
preacherman: ten clanek je napsanej tak,aby si na jeho zaklade kazdej udelal svuj vlastni obrazek dle podleozenych nazoru lidi z branze, nema tu cenu rozebirat individualni nahledy na clanek, ano,nekomu se to libi nekomu ne, ja sem nezavislej autor tohohle webu, delam to proto,ze me to bavi. tenhle clanek rozpoutal mnou necekanou diskusi, ktera aspon trochu rozdmychala mysleni a nazory ceskeho el. publika, a to je podle me dobre. a jestli se ti to nelibi, kup si de-bug a dej mi svatej pokoj.
preacherman
2. 9. 2008 | 12:11:44
to sonja
jezdim do berlina pravidelne nekolik let a znam i tamejsi zdarma rozdavane i prodavane casopisy, ricemz 030 je spise na urovni houseru (vsak se taky distribuuje v takovych stojanech kde jsou letaky na prohlidku televizni veze apod.), narozdil treba od prodavaneho de-bugu nebo sofistikovane distribuuovaneho groove. tedy pokud ma dnesni cesky publicista za ukol delat diru do ceska recyklaci materialu ze spatnych zdroju a pouzivat k tomu otrepane fraze a nedavat do toho kus vlastni invence (snad z nedostatku znalosti), pak mi ten smysl opravdu unika a stydim se, ze toto je potomstvo vrchlickych a capku (a to myslim vseobecne, nejen ve vztahu k tobe). "ze je cas na neco noveho" - prave proto se ptam, jestli si mam koupit modry, sedy nebo cerny dziny a jestli slimy, regulary nebo zvony. porad mi prosim, co se nosi v berline. diky
choze
2. 9. 2008 | 10:44:52
Sonja
Popravdě já jsem smysl toho článku taky nepochopil :-(
Sonja
1. 9. 2008 | 21:11:30
tenhle clanek vychazi z faktu, ktere jsem cetla v berlinskych hudebnich casopisech. jak rika maxik,neznamena to,ze se minimal v berline nehraje, jenom naznacuje (pomoci dolozenych nazoru DJs a producentu z berlina), ze je cas na neco noveho. takze mily preachermane, zkus si precist clanek jeste jednou a zajed si do berlina (kde jsem stravila v lete mesic), sezen si tam magazin 030, zajdi si do klubu, pokecej s ellen allien a spol. a treba pak mozna pochopis i smysl tohoto clanku.
Maxík
1. 9. 2008 | 18:20:46
:) mě se líbí jak plno lidí co si přečetlo tenhle článek myslí že už se minimal nikde nehraje:) přitom je to v německu pořád největší ´mainstream´ kterej se hraje v kazdym klubu a baru
Filip
1. 9. 2008 | 14:34:10
evoluce
Hlavní je asi to, že se hudba vyvíjí, a to je na tom asi to nejlepší. Škoda minimalu i když si myslím, že tento styl ještě ani nezakořenil v českých hájích
IIIIII
1. 9. 2008 | 11:42:58
třeba právě to, že se začíná minimal objevovat v ČR (např.: klubovka v roxy, podium na OH) může znamenat snížený zájem o dané DJs a producenty v evropě. proto jsou pro český trh dostupnější.
nutně to nemusí znamenat zvýšený zájem publika. teď už jen nenápadnou kampaň na minimálový trend v ČR a pár let to tady bude nový region pro lidi co už jinde tolik nechtějí :-)
preacherman
1. 9. 2008 | 11:35:28
nejdřív jeďte do berlína...
...viděli byste teď i před lety, že tenhle článek je hodně nepodařený konstrukt vycházející především z nedokonalých znalostí a hudebního základu u nás. souhlas se subsistem - ví o čem mluví, narozdíl od autorky článku. aneb krásná sonda do úrovně české internetové publicistiky. jestli se vrací melodické techno nebo hutné techno nebo jestli tohle je mrtvý nebo živý je v dnešní době asi stejná řešička, jako jestli jsou v módě úzký džíny, normální jeany nebo ty do zvonu, a jestli jsou lepší černý, šedý nebo modrý... nebo letí brýle "pilotky", raybany nebo lennonky. kdo to ví????
pepep
1. 9. 2008 | 09:19:57
a co takle jampstyle a hardtrance co vy na to???qlimax,qbase,in qontrol,sblack,atd.. tam se lidi jinač baví než na minimal a aplifting trance:-)
mind
31. 8. 2008 | 13:08:20
breakbeat & dubstep rulezzz :)
iTOm
31. 8. 2008 | 11:59:28
Přesně todle se dalo čekat,
že tu bude milion názorů a spousta odpůrců tohoto stylu, osobně mě minimal moc nezasáhl, protože jak už jeho název vypovídá je v něm min. zvuků a zvratů a z toho důvodu ho taky dělá dost lidí, kteří by v jiném hudebním směru neuspěli. je ale nutno podotknout, že i tento styl má několik vynikajících zástupců a např. v podání Ritchiho je minimal opravdu něčím nádherným. myslím, že u nás ještě minimal určitě bude chvíli na vzestupu a přeju mu to..bohužel to opravdu není moc styl na nějaké kalby a pod.. pobaví, ale po pár hodinách trochu nudí a v tom je asi u nás problém.. určitě mu přeju aby se vrátil do tvrdého undergroundu a byl to opět styl pro vnímavé lidi myslím, že teď bude na řadě house a techno, styly možná méně "intelektuální" ale o to více zábavné :D
saku11
30. 8. 2008 | 19:57:08
B2lik: Nepopírám, že Tiesto je nesmírně úspěšný člověk, ale je to tak dobrý umělec nebo tak dobrý podnikatel obklopený profi teamem stejně jako Bill Gates. Je to fakt asi na delší diskuzi. Mě jen občas zaráží proč třeba on nebo PvD a podobní mají zapotřebí vypouštět do světa děsivé rádiové hity. Jasně peníze. Otázkou zůstává jestli je ještě potřebují. Nevěřím tomu, že oni sami takové hudbě věří. Ani bych se nedivil kdyby se oni pod takový track pouze podepsali a tvořil je za ně někdo jiný.
Andrews
30. 8. 2008 | 18:13:14
Je to tak, vrací se Detroit, Chicago atd. Taneční muzika zestárla a cyklí se.

Se slovem 'minimal' se vzhledem k jeho exponovanosti zacházelo už dost dlouho jako s děvkou, až komplet ztratilo význam a dnes se používá podle chuti pro to, co hraje Sasha až po M_nus sound. Když vidíte lidi jako Steve Angello snažit se napodobit Heater a Richieho postávat v tmavém sci-fi obleku s 'The Cube' v ruce, víte, že už je asi něco hodně špatně.

Sem minimal teprve pořádně přichází - viz nová noc v Roxy - bohužel naše zemička stále nestíhá.
30. 8. 2008 | 17:47:19
mnml
zajímavá diskuze - každý si tu samozřejmě razí teorii tak, jak on by si to celé přál. tudíž odpůrcům minimalu je to voda na mlejn:-) já bych jen podotkl, že osobně zaznamenávám zvýšený zájem o minimal. ovšem, co je vlastně dneska minimal? vychází monotónní věci a vychází i krásné vokálovky s chytlavými melodiemi.....takže vybírat z čeho rozhodně je. nemám pocit, že by tam chyběly samply či veselost. ale to je samozřejmě individuální, stejně tak, jako výše napsaný článek, přestože vychází z několika zajímavých článků berlínských nezávislých hudebních magazínů.
B2lik
30. 8. 2008 | 16:00:21
saku11
myslim ze je potreba to brat jeste z jednoho a dost podstatneho uhlu a to jest uhel penez. V hudbe jako takove se toci dost penez stejne jako ve fotbale. Resit jestli je to komercni ci nikoliv je bezpredmetne - jeliokz dokud budou existovat lidi co na tu danou show budou chtit jit tak tohle bude fungovat.(taky proc ne hudebni trh jako jakejkoliv jinej je o penezich) tak cemu se divit ...? Myslim tim ze nazyvat nekoho ze je komercni ...? ano proc ne ... kdys jsi narazil nuz na Tiesta ... tak on je prikladem cloveka kterej toho dokazal dost ... je stejne popularni jako nenavidenje ... myslim ze dost podobne je natom Bill Gates (v torsku jinem odvetvi a trosku jina trida penez, ale princim je totzny) ... vsadim se ze mas doma Win XP nebo Visty .. taky nadavas taky to neni to prave orechove a presto je pouzivas ..... to je to same jako Tiesto a jeho show ... lidi na to chodej proto ... protoze to je neco co jinde nedostanou .... je to neco popularniho .. neco co jede co je in ... (proto se nemuzes divit ze to proste funguje ....) nezbejva nez to akceptovat a nebo vymyslet neco co to pokori .... hudba jako takove jde strasne dopredu ... je potreba akceptovat to, ze nekomu se libi to a jinemu ono ...az tohle bude fungovat .. a ty an foru nenajdes prispevek tipu .. "techno je vsechno hip hop je sracka ".... a nebo jine .. nadcasove myslenkove pochody lidi co dokazou tento "skvost" vypustit do sveta .... bude to tu zas o necem jinem .. bohuzel "nase" natura tomu moc nedovoluje. . tim jsou tak trochu cesi cechama ... tohle je spise na debatu nekde u piva ...
saku11
30. 8. 2008 | 15:36:58
B2lik: názor byl extrémní úmyslně, trošku jsem si chtěl bodnout do vosího hnízda, ale tvoje klidná odpověď mě potěšila. Schranz podle mě nemá s hudbou nic společného, je to neinteligentní styl brzdící celou elektronickou hudbu....... Trance mi zas tak nevadí, taky jsem ho kdysi poslouchal, jenže dnešní trance ala Tiesto je hudba která se už nemá kam vyvíjet. Občas se objeví track který poslouchatelný je, ale většina je šeď, nuda. Dokola a dokola pořád to stejné. Je to komerce plná falešných emocí. Divadýlko pro masy za spoustu peněz.. Ale pořád lepší než schranz:-)
Joe Chaucer
30. 8. 2008 | 12:42:02
Proč se tady neprosadil minimal? Minimal je velice náročný hudební styl. Jako u všech stylů je minimal dobrý a špatný. Hlavní otázka je, jestli Dj hraje minimal pro obyčejné lidi za účelem maximálního pobavení, nebo hraje lidově řečeno "nudně" za účelem být originální a získat si jakýsi respekt u ostatních věnujících se hudbě. Já mám zato, že zde v ČR nejsou minimalový DJs, kteří opravdu hrají pro lidi, tzn. na úkor originálnosti hrající minimal chytlavý a líbivý. Jednoduše řečeno, tento náročný hudební styl u nás hrají převážně lidé, kteří hraji raději originálně tím pádem většinou nudně (není to však pravidlo). Pokud by zde byli DJs, kteří by dokázali hrát originálně a přitom bavit lidi ať už svým charisma, či projevem, či komunikací..věřím, že by zde u nás, měl minimal pevnější místo. Takže na závěr: Hudba nezávisí na lidech, ale na DJs. Závisí na tom co a jak hrají, protože dobrý DJ musí být učitel:)
Michal P
30. 8. 2008 | 12:01:25
jako rád si poslechnu minimal jak doma tak na akci, ale je fakt že je to už někdy otravný a člověk má chut poslechnout si nějákej ten zvuk navíc ;-)
misho
30. 8. 2008 | 11:50:34
2 B2lik: sůhlas ;)
Electrogirl
30. 8. 2008 | 11:31:59
2 B2lik: kez by vic lidi o hudbe premyslelo tak jako ty
honzik
30. 8. 2008 | 10:39:13
bezte uz stim minimalem do sracek , kdo to ma posloouchat celou noc na party ..
B2lik
30. 8. 2008 | 00:16:01
tůů saku11
rekl bych extremni nazor .... co te ktomu vede .. rozved to ... asi nebudes skalni fanousek schranzu a trancu vid ..?

2 maxik .: jsme zvlastni zeme ... mame zvlastni naturu ... jsme poznamenani ...(kulturou a okolim), k hodne lidi se muzika nedostala tak jak by bylo potreba ... coz je ruku v ruce s trosku("extremnim") nazorem saku11..rekl bych ... proste mame co dohanet .... pokud se ta hudba k tobe nedostane a nevytvori si vetsi zakladnu aby na tu dannou hudbu zacli chodit lidi nikdy nemuze fungovat system kterej si tu popsal ... je to na delsi lokte ... a asi neakej patek tomu bude nadale ... ( napr.: vem si, ze v meme okoli jsou lidi kteri maji radi music , ale nevi kde je club roxy, nevi kdo to je napr Vitalic, Marco v ci jakykoliv dj .. nevi co je to sensation white....) ..ale neni to tim ze by byli hloupi .. ale jen se to knim jeste nedostalo a to je ta brzda .. ktera chte nechte brzdi rozvoj ... (alepson takhle to na me pusobi) ... urcite to neni jedinej pusobici element ... ale je to jeden znich ...
saku11
29. 8. 2008 | 21:19:59
Nevím proč tady řešíte co se bude hrát a co nebude, když do ČR většina z nových věcí ani nenakoukne natož aby se tu něco prosadilo. Zdejší kultura ala disco 70. let dovolí pouze různé mutace disco hudby jako je zrychlené disco (čti schranz) nebo neo-disco (čti trance)
Maxík
29. 8. 2008 | 20:30:25
2: DjDkDave
Precti si to poradne, povazuje ho za mrtvy pro Berlin (staci byt tam asi hodinu aby to clovek pochopil:) a trance samozrejme nikdy neumre, stejne jako McDonalds;) Ta kulturne/hudebni hodnota techhle dvou ´instituci´ je zhruba stejna:)
Maxík
29. 8. 2008 | 20:28:00
jasne ja to chapu....ale me tohle stve celkove....tady se nikdo nesnazi pomalu vybudovat neco-vytvorit nejaky pevny zaklady a na tom pak vystavet neco, z ceho se vsichni ve svete poserou...tady si kazdej rekne: wow, tohle ted leti, tohle budu ted hrat. A pak se divi ze uz to nikde nikoho nezajima. Nikdo tady v tom co dela neni myslenkove nejak zacilenej a nema pevny presvedceni o tom co dela (samozrejme jsou i vyjimky, ale...ty se daj spocitat pomalu na prstech jedny ruky)
29. 8. 2008 | 19:23:04
.......
Ta Ellen Alien je naprosto mimo misu (nejspis ji zmasil predator), Trance will never die!! Trance for ever!!!!
B2lik
29. 8. 2008 | 18:44:04
tůů Maxík
.. mysleno ironicky, kdys se k nam do nasi male zeme v centru evropy dostavaji hudebni styly se znacnym spozdenim.. tak to bylo mysleno tak ze kdys v nemecku minimal "je na ustupu" a cesi ho nemuseji (neni dominatnim hud. stylem) tak jsem s "lehkou" - (mysleno tezkou) nadsazkou napsal ze jsou vizionari a ze tento hudebni styl preskocime ..(prejdeme) apustime se rovnou na neco jinyho ...
Ondra
29. 8. 2008 | 18:39:53
Nahodou minimal je vybornej kazdy ma svoje i nesvoje!
cube
29. 8. 2008 | 18:34:14
lol
minimal radsi nez schranz.... švác švác bum bum švác...
jaro.
29. 8. 2008 | 17:29:33
ach jo...
...vivat minimal...
Spa.
29. 8. 2008 | 16:58:21
Minimal?!?
Jak prohlásil Marco Remus...Minimal je jako soulož bez zasunutí!! :-)
Minimal nebrat...Techno a Schranz brát všema deseti8-)
maxík
29. 8. 2008 | 16:54:56
ehm...cesi a vizionari? mozna v hokeji:) ale tady v elektronicke hudbe absolutne nikdo nedela nic noveho, kazdy jenom s velikym zpozdenim kopiruje to co se deje v zahranici...
Muzzy
29. 8. 2008 | 16:54:01
no to me poser....ja pisu "vydno" a ozzby z toho zblbnut napise "oblibyl"..:-D
B2lik
29. 8. 2008 | 16:52:38
tůů ozzby
Monty je klasik .... je dost mozne, ze se "nase" deti se onem v neakem smyslu budou ucit :o) .. takze kdys to rika Monty ani Chuck Noriss stim nic nezmuze ...
ozzby
29. 8. 2008 | 16:18:38
B2lik
No to me poser :o) minimal je pro lidi, kteri maji potrebu byt "necim" zajimavi.. jak rika Monty, ktery si vsak teprve nedavno oblibyl richieho hawtina :o)))
B2lik
29. 8. 2008 | 16:07:30
... nabizi se otazka zda-li cesi nejsou vizionari ... (preskoci "chaldny minimal" ....jak rika M.K. v clanku ...) ....
Ruda
29. 8. 2008 | 15:54:57
jupiq
to je ale vsechno v berline takze u nas za x let minimal tam byt no1 u nas nikd ynebyl ani nebude, trance at si konci hne d:-)))
cube
29. 8. 2008 | 14:39:53
hmmmm
at uz od nas ten trance konecne zmizíííííííííí.....
skais
29. 8. 2008 | 14:10:08
No konečně jde minimal do hajzl.
Muzzy
29. 8. 2008 | 14:00:21
Ja myslim, ze producent a DJ Dominik Eulberg se s tim dubstepem trefil...a ruku v ruce s tim pujde i break beat jak bylo vydno na LIR open air. I mezi ceskymi dnb dj's zacinaji byt tyto styly cim dal vic popularnejsi. A je to jenom dobre...protoze uz jaxi starnu a nestiham s tou novou mladou generaci tak usilovne mavat rukama na tech techstepech :-D
a
29. 8. 2008 | 13:58:47
máte
po ptákách :D
  
reklama | kontakt © Copyright Poslouchej.net 2003-2008. Design Goodshape ISSN 1801-6340 RSS