Michal Poliak: Chci patřit k světovým Top Djs

Michal Poliak: Chci patřit k světovým Top Djs

20. 12. 2008  |  Autor: redakce  |  Komentáře (0)
Stylovým zaměřením by se dal Michalův sound charakterizovat jako velmi dynamická a energická směs elektra, pumping groovy techna, tech-houseu a tranceu. Je rezidentem a “kmotrem” hlavního podia Citadely FlashBack. Přečtěte si poslední rozhovor Citadely v roce 2008.
Ahoj Michale. Stal jsi se rezidentním DJem Citadely, která se po odmlce vrátila na českou taneční scénu – pod vedením nového týmu. Na Citadele jsi ale několikrát hrál i dříve – jak bys tuto party, z vlastního pohledu popsal? V čem spočívala její specifičnost?
Citadela dlouhou dobu určovala směr taneční hudby na Moravě a hodně clubberů vyrostlo na djích a soundu, který prezentovala. Je to legendární party, se kterou se ale na jejím konci zacházelo nedobře, a proto na čas zmizela. V tom je také její další specifičnost – stále mizí a znovu se objevuje. A nikdy nekončí.

Pravidelně hraješ také na Apokalypse, která si vzala Citadelu „pod svá křídla“. Máš tedy na základě předchozích zkušeností na obě akce jistě svůj pohled – v čem se tyto dvě oblíbené brněnské party od sebe liší?
Obě party se již nějaký čas lišily koncepčně a teď se to jen podtrhne. Apokalypsa je více na stranu techna a celkově mladší publikum, Citadela více do tranceu a elektra a celkově starší publikum. Teď nemyslím jen z hlediska věku, ale také počtu odtančených let na party, i když mladší publikum má většinou radši tvrdou hudbu. Obě party se také lišily dovednostmi v marketingu, to že Apokalypsa nechala všechny brněnské party daleko za sebou i přesto, že se na ní hraje nejméně komerční hudba, je zásluha dovednosti pořadatelů a opravdu, klobouk dolu.

michal poliak

Co by si měla i „znovuzrozená“ Citadela zachovat, aby si udržela svoji charakteristickou podobu?
Vozit nová, zajímavá jména, edukovat publikum aktuálním a novým soundem a určovat směr taneční hudby na Moravě.

Na lednové Citadele jsi se podílel i s výběrem DJs na hlavní pódiu. Z čeho jsi vycházel, jaký sound chceš lidem nabídnout?
Vycházel jsem z aktuálních trendů v taneční hudbě a také tím, co je blízké mé vlastní hudební produkci. I když nejsem příznivcem nových vln, do kterých se všichni vrhnou po hlavě, jako bylo elektro a minimal, myslím, že na tuto akci patří. Hudba bude v průběhu večera zrychlovat a dostaneme se od minimalu přes elektrohouse až k techtranceu. Djs na hlavní stage byli pečlivě vybráni, jakožto ikony svého soundu - každý pobaví publikum trošku jinak

Kdo ze čtyř zahraničních DJs je ti nejbližší – ať už z oblasti produkce, vystupování, nebo z osobní stránky?
Z osobní stránky nemůžu zatím hodnotit, co se produkce týče, není mi nikdo úplně blízký, ale nemam to k nikomu ani daleko. Nejblíže ale určitě S.Léger a R.Durand.

Jako headliner se tedy představí francouzský Sebastien Léger – oslovily tě jeho poměrně specifické tracky?

Určitě ano, hrávám jeho věci. Má vynikající nápady a tracky mají vždy nějaký nový, zajímavý elektro synťák, jsou velmi originální a specifické. Pro mě je to ale rozhodně pro „měkčí“ část mého setu.:)

Michale tobě teď vyšly dvě dlouho očekávané desky, singly Long Time Ago a Jebada – představ nám tyto novinky, prosím.
Long Time Ago je projekt se zpěvačkou aKEaou a měl poměrně nešťastnou cestu k vydání. Nakonec ale vyšel na jednom z nejlepších labelů - Patterns a dokonce na vynilu na P HIT (patterns hits). Remix na tento track udělali jedni z nejlepších světových producentů – Wehbba, Bryan Cox, Ian Void a novodobí talenti Peppelino a Monoriders.

Desce Long Time Ago nicméně předcházel i videoklip, což je možná trochu neobvyklé – většinou bývá deska dřív. Bylo tedy pro tebe prioritou natočit nejdřív klip? Pokud ano, proč?

Videoklip byl směřován tak, aby vyšel ve stejnou dobu, jako release, ale kvůli problémům s předchozími nasmlouvanými labely se release odložil a mezitím byl již hotový videoklip, který byl na začátku léta prezentovaný ve Frisbee na Óčku. Je pravda, že je to velmi neobvyklé, ale mýty jsou od toho, aby byly zbourány.:)

Jsi poměrně aktivní producent, Jebada je už tvá v pořadí 6. vydaná deska. Jaké máš v oblasti produkce další plány?
V nejbližší době mi vyjde dalších 5 releasů + remixy na labelu Discover Dark pro Johna Askewa a řešíme remix pro M.I.K.E. na labelu Perfecto. Po novém roce mám naplánovaný zatím tajný projekt, na kterém bude moje hudba „randit“ s hudbou ze středověku a celé se to bude nahrávat v jednom objektu, který je chráněný UNESCEM. Tím odstartuji svůj již dlouho avizovaný label Legia Records. Další plány si zatím nechám pro sebe a více určitě odtajním při rozjezdu labelu.

Nakolik si myslíš je vlastní produkce nezbytná pro budování úspěšné kariéry DJe? Je vůbec šance uspět a prorazit jen díky hraní (tedy díky dobré technice, komunikaci s publikem, vystupováním…), aniž by DJ vůbec vydával desky?
Šance dnes prorazit jen díky hraní je téměř mizivá. DJ by musel být technicky nejen ultratalent, ale musel by mít také štěstí, aby si jej někdo všiml. A štěstí přeje připraveným. Produkce je určitě nezbytná a čím lepší produkce, tím je větší šance. Přicházím ale na to, že to na to prorazit do světa nestačí. Dnes je to z veliké části o PR, managementu a kontaktech, takže začínám pracovat i na této stránce. Např. Tiesto ani Guetta nejsou zdaleka technicky nejlepší djové, ani se nestali ikonami, které vymyslely nový, geniální a převratný směr hudby. Jsou to však osobnosti, které již druhou dekádu makají v týmu lidi kolem sebe a proto se dostali tak vysoko.

U mnoha českých i zahraničních DJů došlo během poslední doby k poměrně zásadním změnám u jejich stylu – mnozí přešli na minimal, v době rozmachu hardtechna se zase hodně lidí našlo v tomto směru, i když z jeho klesající oblibou se vrátili opět ke „klasickému“ technu. Jak je tomu u tebe – prošel jsi nějakým takovým vývojem?
Určitě ano. Rozhodně jsem však nepodlehl ani vlně elektra ani vlně minimalu. Mám dost lidí, kteří najednou „změnili barvy“ a ještě vykládají, jak je minimal inteligentní hudba a připadají si tím lepší a in... Minimal i elektro jsou tady dlouho. Já jsem např. elektro hrával před šesti lety, byl jsem hodně ovlivněný Orbithem, ale tenkrát v době techna mi všichni říkali, že hraju diskotéku. Já v současné době upouštím od techna, vždy jsem mel blízko k techtranceu a progresivnějšímu soundu a hodně se to projevuje v mojí produkci. Je ovlivněna jak technem, tak elektrem, tech-housem a trancem.Vývoj tedy určitě u mě byl, ale v podstatě se teď vracím k tomu, co jsem vždy chtěl hrát. A na to je nejlepší vlastní tvorba kam si může člověk „naředit“ přesně ten koncentrát, co potřebuje.

Zkus tedy nějak charakterizovat svůj sound, co hraje (a produkuje) Michal Poliak?
Právě jsem to popsal – dynamický a energický mix elektra, pumping techna, tech-housu a prog.tranceu. Vždy jsem si přál dělat a hrát takovou hudbu, která bude mít od každého, co mám rád, trochu a to je můj cíl, takovou hudbu tvořím.

Michale, jaké máš coby DJ a producent cíle? Čeho chceš dosáhnout? Myslíš, že se budeš hudbě věnovat – s nadsázkou řečeno – do konce života?
Mým cílem je stát se jedním z nejlepších světových DJs a producentů. Hudba mě bude určitě provázet do konce života a doufám, že i potom. Dřív jsem hrával na housle, teď dělám DJe, možná se jednou vrátím k houslím, kdo ví..

Jakých jmen si ceníš na domácí i světové taneční scéně? Kdo si získal tvůj obdiv a respekt – a z jakého důvodu?
Z domácí scény si cením Orbitha, Martina Grednera, Kaisersozeho a i Michaela Buriana za to, že „zelektronizoval“ Mou vlast od Smetany, na níž jsem vyrostl. Ze světových jmen jednoznačně Marca V, jehož sound má na mě velký vliv, Armina Van Buurena, kterému držím palce, ať je dlouho jedničkou, potkal jsem ho poprvé, když ještě nebyl tak slavný na jedné party v Quebec City před sedmi lety. Můj největší oblíbenec je teď asi Marcus Schulz, který jde hodně nahoru a moc se mi líbí, co hraje. Samozřejmě Preach, který může za to, že jsem vydržel u djingu . Z nových talentů uznávám např. Aliho Wilsona a Slováka Roberta Buriana.

 A na závěr – co považuješ za svůj dosavadní největší úspěch?

Že jsem našel na party mezi tím množstvím nespolehlivých a falešných lidí dobré přátele a svoji přítelkyni. Ale také to, že si mohu budovat úspěšný tým lidi kolem sebe a je to prospěšné pro všechny strany. Tímto všem, se kterými jsem spojil svůj osud kolem mé kariéry, děkuji za podporu a moc si jí vážím. Přeji všem, fanouškům a také těm, kteří se podílejí na práci kolem taneční scény, příjemné svátky a vše nej do Nového roku.

Ptala se Misa V. Salacová, 

Dodal: Dalin Vajčner, Citadela Production
INFORMACE K HUDEBNÍ AKCI

CITADELA

Pátek 23. 1. 2009
Vstup: Předprodej 449, na místě 549 Kč
Vystupují:
Sebastien Leger, Karrote, Richard Durand, Johan Gielen, Michal Poliak, Orbith, Click Joe, Toky vs. Boss, Breeth, Mayla, Grinning, Luho a cara
Další informace
0 KOMENTÁŘŮ
DISKUZE
Jméno: Email:
Titulek:
Text:
Zadejte číslo 144:
SOUVISEJÍCÍ OBSAH
TIPY NA ZAJÍMAVÝ OBSAH
REKLAMA   |   KONTAKT   |   ARCHIV   |   FESTIVALY 2019   |   RSS
ISSN 1801-6340, © Copyright Poslouchej.net 2003-2012
Webdesign a grafika