Míša Salačová  „Show-business? Raději  do sklepů na D´n´B“

Míša Salačová „Show-business? Raději do sklepů na D´n´B“

18. 09. 2005  |  Autor: ozzby  |  Komentáře (0)
Z nepříliš vydařeného startu Djské kariéry, za kterým ze začátků stál její titul Miss ČR, se Míše splnil sen, o kterém sní spousta českých a slovenských Djů a producentů. Od roku 2005 se ji ujala berlínská agentura KneDeep, která zastupuje významné Djs po celém světě. Od housových „zpívánek“, přes Elektro a Retrobootlegy se dostala k energickému technu a schranzu, kde také zakotvila.
01) Od ledna 2005 se ti přeorganizovala celá Dj agenda. Tvůj vstup do respektované německé agentury Kne´Deep ti například umožnilo absolvovat jejich tour po Evropě. Během jednoho měsíce jsi hrála ve více než sedmi zemích světa, a to se jmény jako Rush, Marco Bailey, Pet Duo, Umek apod. Jak vůbec začal tvůj první kontakt s agenturou Kne´Deep?
Misa: První kontakt s touto agenturu byl přesně před rokem. Ozvala se mi majitelka KneDeep Tina, která mě nabídla, že by mě tato agentura chtěla zastupovat. Celým impulsem bylo prý mé vystoupení na loňském festivalu Summer of Love, které zaujalo DJ Rushe, jednu z hlavních postav KneDeep. Domluvili jsme se na společné spolupráci, od ledna tohoto roku. V té době jsem získala od této agentury první hraní a v únoru jsem pak absolvovala společné turné s Djem Rushem, každý víkend a každý den do jiné země. Bylo to nesmírně zajímavé, hrála jsem na opravdu skvělých akcích.

02) Přece jenom, po dvou letech hraní tady v Česku, a s takovým nešťastným začátkem, jsi moc sebevědomá asi nebyla. Jak se ti vlastně hraje skoro každý víkend v zahraničí a s takovými profíky?
Misa: To máš pravdu  Mé první vystoupení v zahraničí od KneDeep bylo v Haagu, v Holandsku. Hrála jsem společně s Rushem a Valentinem Kanzyanim. Měla jsem v sobě strašnou trému a na druhou stranu jsem se těšila. Bála jsem se vystoupit vedle takových „kapacit“ jako jsou Rush a Kanzyani, navíc přede mnou bylo čtyři tisíce lidí. Říkala jsem si :„holka, co ty tady děláš“. Ti dva mě ale moc uklidnili, stáli za mnou a celý můj set tancovali, a lidi tam byli taky úžasní. Byl to skvělý pocit a od té doby si tu počáteční nervozitu ani neuvědomuji. Hraji často vedle někoho, koho si velmi vážím a uznávám ho, ale spíš si to užívám, než abych se z toho stresovala.

03) Během minulého pololetí jsi navštívila kluby jako U603 11 ve Frankfurtu, holandský festival Awakenings, řecký Congres palace, španělský Technoflash, apod....... Na jakém místě se ti nejlépe hrálo a proč?
Misa: Všude to bylo něčím jiné, ráda na každé místo vzpomínám. Hlavně bylo zajímavé sledovat, že skoro v každé zemi lidi prožívají hudbu naprosto jinak. Ale opravdu skvělé to bylo v klubu Technoflash ve Španělsku – který je i jedním z největších v této zemi. Místní party people se fakt umí bavit, jsou temperamentní a je vidět, že je hudba moc baví. A také se mi výborně hrálo v Holandsku na Awakenings, výborná akce, zvuk, lidi a celá realizace festivalu.

04)Jak vlastně organizačně probíhá KneDeep tour a tvé hraní v zahraničí vůbec?
Misa: Po organizační stránce to probíhá vždy podobě, agentura KneDeep tyto věci vždy velmi dobře zařizuje. Po mém příletu mě na letišti čeká člověk, který mě odveze na hotel, nebo nejdříve na večeři, ve smluvenou hodinu jedeme na akci a pak i zpět na hotel. Ráno se pak cestuje na letiště, letí se do další země, a to celé se opakuje Buď cestuji sama, nebo s někým, kdo oba dny hraje se mnou.

05) Tvým příchodem do berlínské agentury se nápadně objevují Djové z KneDeep na Apokalypse, kde jsi rezidentkou. Začínáš mít také bookerské ambice?
Misa: Jezdím často po akcích, poslouchám a koukám, kdo jak umí zamávat lidmi. A doma mám pořadatele Apokalypsy, který jezdí občas se mnou. Navíc se s Tinou z KneDeep dobře domluvím, není problém zabookovat DJe ze stejné agentury, která mě zastupuje. Starám se teď o celý zahraniční booking na Apokalypse a do budoucna chci spolupráci s KneDeep rozšířit ve větším měřítku. O tom ale zatím nic prozrazovat nebudu.

06)Po 12ti měsících tvého hraní jsi namíchala demo set a někteří promotéři nevěřícně zírají. Dřív jsi hrála hlavně house a dnes je z tebe DJka hrající techno... Tvé demo System Off obsahuje schranz a tvrdé techno. Co to taková změna?
Misa: Během těch dvou let jsem se, řekla bych „hudebně hledala“ a od počátku mého hraní jsem pořád přitvrzovala. Techno je mi bližší, svou energií a pestrostí zvuků a zvratů. Mám ráda desky, kterou jsou tvrdé, ale zároveň ne „ploché“, mají nějaký zajímavý motiv, třeba melodii, silnou basovou linku, hlas, nebo vokál, super jsou desky se znělkou z hororových filmů. Ale dodnes si ráda zahraji house i electro, oba styly se mi pořád moc líbí.

07) Mnoho lidí také zajímá, jaké to je mít život na straně showbyznysu a techno kultury. Jaký to je pocit, vrátit se v neděli z řeckého techno eventu a druhý den mít přehlídku luxusních šatů?
Je to zvláštní, občas to je „z extrému do extrému“. Jeden den se pohybuju v klubu, kde se hraje tvrdá hudba a druhý den si na sebe oblékám drahé oblečení a ve společnosti postaviček ze Spye předvádím oblečení, nebo ho fotím. Musím ale jednoznačně uznat, že mě osobně je hraní a cestování po klubech daleko bližší, mám i daleko blíž k lidem, kteří tam jsou. To mě baví. Ale život v prostředí showbyznysu je mi vzdálený. Neodnáším si z něho nic do života, žádné zážitky, zkušenosti. Je to pro mě jen přivydělání peněz. A pořád se mi to dnes vyplatí dělat, to je asi pochopitelné. Nejsem ale typ holky, která přes den nosí minisukni, vysoké podpatky a večer se jde bavit někam na večírek. Raději zajdu někam do sklepa, kde se hraje třeba drum´n base…

08) Před asi třemi měsíci ti volali z TV Prima, abys přišla na pohovor ohledně vystupování v pořadu Tomáše Hanáka – Vodopád. Dnes již v talk show vystupuje LaDiDa. Jaké byly tvoje požadavky - přece jen ze showbussinesu jsi známější a „provařená“ ?
Ano, byla jsem na pohovoru ohledně tohoto pořadu. Už tenkrát mi bylo řečeno, že moje úloha by byla v podstatě jen jako kulisa, která občas pustí desku (někdy dle slov pana Hanáka ani to ne, jen bych dělala že hraju a z produkce by pustili zvuk – třeba kukačku). To se mi nelíbilo a nesouhlasila jsem s tím, chtěla jsem se na moderování aktivně podílet, zasahovat do konverzace, a ne jen stát a čekat, až mi někdo dá k něčemu pokyn…

09)A ted napřímo: Vyvolení nebo BigBrother?
Jednoznačně Vyvolení! Vlado je pro mě Bůh.

10)Proč?
Je to živější, lidi tam jsou mi daleko bližší, není to založené na prvoplánovém sexu jako v BB… Důvodů je více a musím uznat, že tento pořad se TV Prima moc povedl.

11)Zpět k Djingu… Kdo se ti za poslední dobu v zahraničí nejvíce líbil? A proč?
Určitě to byl Ben Sims na akci Union Rave v Dusseldorfu – hrál opravdu výborně, dál pak Marko Nastic na Awakenings – jeho set byl hodně energický a našlapaný. Ale těch, jejichž vystoupení se mi líbí, je fakt spousta.

12)Na Apokalypse bude druhé podium ve stylu progressive/trance. Jak se na tyto hudební směry díváš?
Progressive si ještě občas ráda poslechnu, ale trance je mi opravdu cizí. Nemám ráda ty typické trancové zvuky, přijde mi to občas jak někde na diskotéce, nerozumím této hudbě a nikdy jí asi rozumět nebudu.

13)Čím více hraješ v zahraničí, tím méně hraješ v ČR. Jaké jsou pocity hrát v třeba v Portugalsku a Česku? V čem se ti ČR líbí?
ČR je mi bližší, mám ráda české publikum, je neuvěřitelně vstřícné. S tím se nesetkávám všude, jak už jsem zmínila, v každé zemi reagují lidi na hudbu jinak – třeba v Německu se tolik netancuje, místní party people jsou spíš zdrženlivější. V jižních zemích, jako v Řecku, Španělsku, Portugalsku je to pravý opak. Musím ale uznat, že doma hraju nejraději.

14)Jaký jsi vlastně zaujala postoj k Czechteku?

V době, kdy se to celé „semlelo“, jsme byli na dovolené, vše jsem se dozvěděla až po návratu. A musím uznat, že jsem tím naprosto znechucená - vůbec přístup naší policie k lidem, kteří se chtějí bavit a nikomu nic nedělají, je strašný. Mně osobně to hodně změnilo názor a přístup k naší vládě a policii, za kterou se ohledně tohoto konfliktu stydím. Na Czechteku jsem několikrát byla a když si představím, že by tam na mě vtrhlo ozbrojené komando, podobné armádě z Hvězdných válek, běhá mi mráz po zádech. A navíc, nechápu, že tolik peněz, co tento zásah stál, nevyužije naše vláda k něčemu potřebnějšímu – třeba neopraví dálnici D1… Ale jednu dobrou stránku to možná mělo, přinutilo mě to, abych šla k dalším volbám a projevila svůj názor…

15) Od roku 2002 si snad nevynechala ani jeden díl Apokalypsy, ať už jako návštěvník nebo Dj. Která se ti vlastně nejvíce líbila?
To je těžké říct – každá se mi svým způsobem líbila, ale asi nejvíce ta s Lukem Slaterem, jeho set dodnes poslouchám a pořád mi přijde naprosto skvělý, hlavně výběr desek z Novamute mají šťávu.

16) Co říkáš na česká média, konkrétně na ta, zaměřující se na taneční scénu?
Pořád u nás existuje spousta výborných médií, poskytujících kvalitní informace, ráda je sleduju. Oceňuji i vznik menších webů (i když dle názoru některých je vznik podmíněn jen snahou získat zdarma vstupy a akreditace na akce). Jen mě občas zamrzí, že se lidé, kteří pro tyto média píšou, nechovají zrovna objektivně a informace, které mají podat, vykreslují s nějakým osobním zaujetím. Sama žurnalistiku studuji a někdy mi opravdu zůstává rozum stát nad tím, že toto je v něčem, co si říká „médium“, možné.

17) Tvé aktuální top 5?
1. Arkus P. and Hardtrax – FRF 006 - Running in circles
2. Pet Duo – No slo mo
3. Eric Sneo – Distorted radio
4. Abudante – Cave remix
5. Arkus P. and Swen Wittekind - Laktase

18)Co by jsi vzkázala lidem na Apokalypsu?
Ať se na ni pořádně připraví, protože toto bude opravdu velmi divoký večírek. Těším se na vás.
Míša

0 KOMENTÁŘŮ
DISKUZE
Jméno:
Email:
Titulek:
Text:
Zadejte číslo 144:
MP3 DOWNLOAD
TIPY NA ZAJÍMAVÝ OBSAH
REKLAMA   |   KONTAKT   |   ARCHIV   |   FESTIVALY 2024   |   RSS
ISSN 1801-6340, © Copyright Poslouchej.net 2003-2012
Webdesign a grafika