Doldrums patří k hudebnímu hnutí DIY. Za elektronickým uskupením se skrývá mladý kanadský muzikant, DIY producent, zpěvák a vizuální umělec Airick Asher Woodhead. Ten si sám obstarává produkci, vokály i hudbu, v níž propojuje různé aspekty elektronických sekvencí s nasamplovanými zvuky do hypnotických elektro-popových struktur. Barvitou hudební koláž na koncertech doplňují živé bicí a perkusové nástroje. Atmosféru koncertu umocňuje Woodheadův kontratenor připomínající Grimes nebo Björk. Jako textař se Woodhead zamýšlí nad současným vztahem mezi člověkem a strojem a vzájemnými mezilidskými vztahy. Promítá do nich psychedelické a surrealistické představy v narativní formě. Pro jeho tvorbu je příznačný akcent na ryzí, euforickou, v jádru dětinskou energii a senzitivitu.
Třetí studiové dlouhohrající album Esc vyšlo 30. června 2017. Zatím nejvyzrálejší počin Doldrums sbírá pozitivní ohlasy významných světových hudebních portálů. Zatímco debutové album Lesser Evil vykazovalo silné vlivy indie kapel jako Cocteau Twins a Animal Collective, Esc zůstává pevně zakořeněný v industriální estetice. Křik a výkřiky charakterizující počáteční fáze Woodheadova zpěvu se změnily na sofistikovanější vokály, které kontrastují s nervózní a překvapivou instrumentální podobou skladeb. Dynamika vyplývající z tohoto kontrastu je páteřní osou celého alba. I v momentech, kdy se Woodheadova hudební produkce záměrně překlápí do paranoidní a nejisté roviny, jeho hlas zůstává odhodlaný a silný.
Woodhead se poprvé na montrealské hudební scéně objevil v roce 2010. Původně sólový projekt se v živých vystoupeních rozrostl v trio, které v současnosti doplňují art punková hudebnice Petra Glynt a Tobias Rochman z post-punk elektronického dua Pelada.
Dodal: Sabina Coufalová, klub Fléda