Recenze novinek na poli elekronické hudby

12. 11. 2006  |  Autor: Ondra  |  Komentáře (2)
Ve spolupráci s DJ shopem jsme připravili novou rubriku, která bude pravidelně přinášet recenze hudebních novinek na poli elektronické hudby. Krátké recenze se budou týkat především stylů house, techno, hip hop a electro.
První recenze se týkají několika horkých novinek. Na své si dnes přijdou hlavně DJs zajímající se o styly electro house a hip hop. V dalších týdnech se můžete těšit na novinky především z techna a house music. Pozor, pro poslech ukázek je nutno se přihlásit v internetovém shopu www.djshop.cz

electro house / techno

Inner city
Good life (eric prydz summer 2006 edit)
Label: White

titleLegendární věc “Good Life“ (světlo světa spatřila před více jak osmnácti lety) od Inner City se dočkala moderního electro housového zpracování. Do nové podoby ji nezabalil nikdo jiný, než švédský hitmaker Eric Prydz, který jde poslední dobou do sebe a mnozí už mu odpustili komerčnější minulost. Na vinylu jediná skladba, začíná klasickým electro beatem, špinavými basy a až zhruba do 1/2 je nerozpoznatelná od jiných jí podobných. Jakmile ale zazní všem tolik známý a mnohokrát vysamplovaný klavírový motiv, zaplesá srdíčko nejednomu pamětníkovi. Vřele doporučujeme! hudební ukázka

Underworld
Peggy sussed
Label: Underworld records

underworldUnderworld znovu spouští alarm na našich ušních bubínkách. Zatím tedy jen díky několika singlům, které ovšem vychází jak na běžícím páse. Poslední z nich nese jméno “Peggy Sussed“ a o remix se tentokrát postaral veterán taneční scény Peter Heller. Ani zde se nedá uniknout fascinujícímu vokálu Karla Hydea a jak je u nových „Underworldovských“ skladeb a jejich remixů zvykem, nedá se uniknout ani novému electro zvuku vycházejícímu z nejmodernějších trendů na taneční scéně. Underworld are back! hudební ukázka

Sugiurumn vs. Goldfrapp
Star number one (axwell / steve angello)
Label: White label

titleNěmečtí Goldfrapp už nějaký ten týden bodují v rádiích se singlem "Number One". Teď, díky electro housovému remixu od Sugiurumn (vedlejší projekt dvojice Steve Angello a Axwell), si budou moci tento povedený kouek vychutnat návštěvníci klubových nocí i naši zákazníci . Zvukově dotažené a sršící energií. Prostě opět zaručená hitovka. hudební ukázka

Moby ft.debbie Harry
New York New York / Go remixes
Label: Mute

mobyTenhle sympatický chlápek dal prostor dvěma umělcům, aby se postarali o remix jedné legendární a jedné nové skladby. Veterán Armand van Helden si ve zpívánkové "New York, New York" neodpustil svoje typické kytarové rify a dodal opět bourák tanečních parketů. Dán Trentemoller zas vytvořil ze snad nejznámější Mobyho skladby "Go" elektro kolos, který pěkně provětrá ušní bubínky a rozproudí krev v žilách. Skvěléa taneční. Moby Go! hudební ukázka

Rogue Traders
Watching you (chris lake rmx)
Label: Bmg

titleKytary opět vládnou hudbě! Kdo nevěří, ať si poslechne skladbu "Watching You" od australské kapely Rogue Traders. Na desce se kromě originálu nachází především remixy od Chrise Lakea a Dirty South, které skladbě dávají nový, klubový kabát. A zatraceně jí sluší! hudební ukázka

Dj Any and friends
I think it s enough - various artists
Label: 6p-records

titVinyl obsahujíci čtyři skladby od producentů jako DJ Any, Zoxfeld, Manuel Fuentes a Epidemic, je klasickou ukázkou groovy techna, kombinujícího atmosférické prvky s tribal motivy. Respekt si tento „dvanáctipalec“ získá především výborným zvukem a producentskou kvalitou jednotlivých umělců, kteří v mnohém předčí i své známější kolegy. Do ruky se Vám tak dostane deska, sršící kvalitou i kvantitou a to ještě za rozumnou cenu. Jasná výzva pro všechny techno DJe! hudební ukázka

Black Music

Nelly Furtado
Maneater
Label: Dreamworks
nely
Nelly Furtado je osobitá žena,která byla vždy tak trochu rozdílná od ostatních popových zpěvaček. Pro tentokrát od toho opustila. Aspoň tak se deska a track "Maneater" tváří. Smícháním popu a rnb s pomocí hiphopového producenta Timbalanda, dostává tento track náboj. Nelly pùsobí divoce, je lehce zaměnitelná, nìkomu se mùže zdát že spadá do dnešního “velkého” proudu rhythm`n`blues. "Maneater" je našláplá pecka, divoká, energická, prostě track, který na žádné párty nesmí chybět. hudební ukázka

DJ Shadow
3 Freaks

shadowTřicetiletý DJ a producent instumentálního hip hopu, nebo běloch z Kalifornie, který vyrùstal ve středostavovské rodině a špatně napodobuje současnou produkci dirty southu? Názory na něj jsou povětšinou rùzne. Poslední počin Joshe Davise s nazvem ”The Outsider” však nezklamal. Ukázkou je track ”3 Freaks” na kterém hostují Keak Da Sneak & Turf Talk. Lehce shrnuto – špinavý, hutný beat, dirty south jak vyšitý. Neméně úspěchu, jako má 3 Freaks, měl i projekt Dj Dangermouse & Cee-Lo (Gnarls Barkley). Určitě stojí za poslech. hudební ukázka

Xzibit
Concentrate
Label: Neo records

xXzibit 17.října vydal další album s názvem Full Circle. Ochutnávkou nám budiž track “Concentrate”. I když už to mnozí nečekaly, tak šel Xzibit do sebe a to doslova. Jak na desce, tak v tracku Concentrate Xzibit přesvědčuje, že se nejedná o komerční album. tento pán zní opět drsně a nepodbízivě jako za starých časù. Mocné beaty v produkci Rick Rocka Z Bay Area. hudební ukázka