Jejich výlet po zádumčivých krajinách doplní v rámci večera Music Infinity ukrajinský sonický sochař Heinali.
Muzikantů prozkoumávajících styčné body moderní vážné hudby a současné elektroniky se za poslední dobu objevilo hned několik. Málokdo ale dokáže oba světy propojit s takovou samozřejmostí jako polský skladatel a hudebník
Michał Jacaszek. Jeho kompozice stejnou měrou čerpají z tradice ambientu nebo drone music a zároveň se pro inspiraci ohlíží do světa vážné hudby a výsledkem je úchvatný mnohovrstevnatý zvukový proud, v němž se potkávají samply s živými nástroji. Chvílemi to připomíná melancholickou filmovou hudbu, pak ale bez varování ponoří posluchače do žhavé lávy digitálního hluku.
„Chci stvořit svůj vlastní osobitý hudební jazyk, v němž budou elektronické manipulace s nahrávkami obohacovat tradiční akustické nástroje,“ popisuje Jacaszek, který si za svoji tvorbu vysloužil srovnání s Benem Frostem, Timem Heckerem či švédskými Tape – jmény mj. dobře známými z večírků Music Infinity.
Druhým hostem Music Infinity bude kyjevský skladatel a producent Oleg Shpudeiko alias
Heinali, jež o sobě mluví jako o hrdém samoukovi, který vnímá hudbu napříč žánry i formáty. V jeho diskografii jsou k nalezení originální dubstepové exkurze s exotickými soulovými či jazzovými samply (unikátní internetové album Post Hope), ale i hudba k tanečním vystoupením, televizním dokumentům či uměleckým instalacím art kolektivu Solom. V loňském roce ho proslavila spolupráce s americkým básníkem Mattem Finneyem na deskách Ain't No Night a Conjoined, které fúzují elektronický ambient s podladěnými riffy a táhlými tóny doom metalu. Nahrávky vyšly na londýnské značce Paradigm Recordings zaměřující se na současnou esoterickou hudbu. V Praze nicméně Heinali představí svoje drone electronicko-akustické kompozice, které připomínají ambientní hlukové hradby Tima Heckera s větším důrazem na harmonii.
www.palacakropolis.cz
Dodal: Eva Kociánová, Palác Akropolis