Ahoj Bryane, díky moc, že sis udělal čas na zodpovězení pár otázek pro fanoušky Trancefusion! Jsme zhruba v půlce léta, jak ho trávíš? Máš za sebou nějaká zajímavá vystoupení během posledních pár týdnů a co je u Tebe nového?
Ahoj, jak to jde? Já se mám fajn. Je pondělí ráno a mám za sebou volný víkend, takže jsem poměrně svěží a připravený na nový týden. Léto je pro mě vždycky trochu zvláštní, protože bohužel nejsem tak zaneprázdněný jako jiné měsíce. Je to z toho důvodu, že se poměrně snížil počet klubů, které přes léto pořádají parties. Letos jsem měl pár skvělých gigů na Colourfestu, na Luminosity na pláži, byl jsem na tour v Argentině, dále pak Trance Sanctuary v Londýně, Global Gathering v Anglii nebo Joy Festival v Irsku. Taky jsem začal pracovat na řadě nových projektů, které chci vydat během následujících měsíců. V ideálním případě bych byl přes léto radši víc zaneprázdněný hraním na Ibize, ale tam je hodně těžké se dostat. Politika téhle scény...
Doslechli jsme se, že jeden z Tvých následujících releasů bude melodický track „Earth Prayer“, který jsi napsal spolu s americkou zpěvačkou Snatam Kaur, která se zaměřuje převážně na indickou duchovní hudbu. Tohle není první spolupráce mezi vámi dvěma, mohl bys nám říct, jak vůbec dojde k takové neobvyklé spolupráci mezi irským techy řezníkem a takovou netradiční zpěvačkou, jakou je ona?
Story s Ong Namo je fakt zajímavý příběh. Neměl jsem vůbec ponětí o tomhle tracku v originální verzi a jednou jsem ho náhodně zaslechl na iPodu, který patřil někomu, koho jsem znal. Hned jakmile jsem ten track slyšel, věděl jsem, že musím zjistit, co to je za skladbu. Pak jsem začal pracovat na svojí vlastní verzi, což mi zabralo asi měsíc. Je to jedna z mých nejoblíbenějších věcí, který jsem kdy složil a je to něco, co je totálně odlišné od jiných mých skladeb, které ode mě lidi znají. Je to hodně emocionální track, který jsem složil v době, kdy jsem si procházel hodně těžkým obdobím v mém osobním životě. Track byl původně podepsán na label Garuda (label Garetha Emeryho – pozn. autora), ale pak z toho nějak sešlo, protože se Gareth potřeboval soustředit na release svého vlastního alba. Z nějakého důvodu jsem ani nebyl nějak smutný nebo naštvaný, že z toho releasu sešlo, akorát jsem se nechtěl vzdát a chtěl jsem hned najít jiný label. Poslal jsem pak track Filovi, kterému se zalíbil a který jej podepsal na svůj label FSOE. Pak vznikl ještě remix Neptune Project, kteří odvedli výbornou práci. Je úžasné, co život vymyslí, když se věci zdají být proti vám. Nesmíte ztrácet víru, že vše dopadne dobře. Track samotný mě otevřel hudbě Snatam a stal jsem se díky němu rovněž trochu duchovnější osobou.
Jsi převážně znám pro svůj našláplý techy sound, ale hudba během posledních dvou let značně zpomalila a řada djs změnila svůj styl. Jak jsi na tom Ty, přemýšlíš rovněž nad nějakými hudebními experimenty a co vůbec říkáš aktuálnímu dění na scéně?
Vím, že mě většina lidí zní jako někoho, kdo hraje tvrdou našláplou muziku, ale umím jít hodně do hloubky hudebně i lidsky.
Co se stalo během poslední doby je to, že celá 140 bpm scéna se neskutečně zaškatulkovala. I když hodně oceňuju support lidí, kteří jsou fandy tohodle stylu, myslím si, že se z toho stala velká vážnost a nechuť lidí pro určité druhy zvuku zastínila jejich lásku a ocenění pro to, co mají rádi. Zdá se, že je na scéně hodně konfliktů a myslím si, že by se lidi měli znovu zaměřit na to, co mají rádi a co oceňují, namísto toho, aby se vyhrazovali proti něčemu. Je vždycky dobré mít otevřenou mysl. Nemusíš být fanda něčeho, ale není důvod to hanit jenom proto, že se Ti to nezamlouvá. Já osobně cítím, že pro mě přišel ten správný čas, abych se posunul se svojí hudbou kupředu. Nastal ten správný čas pro nové techniky, zvuky, aranžmá, ale zároveň si chci stále držet zvuk, který ode mě lidi znají. Než si z toho lidi vyvodí určitý záměr, chci říct, že to neznamená, že zpomalím nebo kompletně změním svůj styl, akorát chci o své hudbě uvažovat trošku jinak. Chci zůstat věrný sám sobě a sound, který miluju, je pro mě mimořádně důležitý a v něm chci pokračovat. Učím se stále víc a víc o skladbách, které mají lidi rádi a které chtějí každé vystoupení slyšet. Začal jsem poslouchat víc breakstyleových skladeb a taky trochu psytrance, takže tohle chci přenést do soundu, který si lidé spojují s Bryanem Kearneym. Nedávno jsem se upsal legendárnímu labelu Perfecto a jejich sound je něco, co mě momentálně zajímá. Právě jsem tam podepsal track nazvaný The Nettle; osobně citím, že to je jeden z mých nejlepších tracků co do zvuku, aranžmá a celkové kvality. Těším se, až ho lidi uslyší. Samozřejmě ale budu i nadále dělat skladby s trancovým anthemickým feelingem a řízem, nějakou tu techy produkci a taky nějaké vokálovky. Mám v sobě teď hodně nápadů co se hudby týče a chci je vyjádřit skrze své skladby. Jsem nadšený z toho, co přijde!
Před dvěma lety jsi založil svůj vlastní label Kearnage Recordings, mohl bys nám o něm říct něco bližšího? Proč jsi se rozhodl jít cestou vlastního labelu a co od toho očekáváš?
Label Kearnage vznikl díky mé osobní frustraci z neustálého posílání tracků labelům, které pak buď ani neodpověděly nebo řekly, že to je pro ně moc tvrdé nebo něco mezi.. Naštvalo mě to, takže jsem se rozhodl založit si svůj vlastní label. Když říkám, že mě to naštvalo, tak musím podotknout, že dneska už žádný vztek necítím, protože jsem se ve finále naučil labelům porozumět - snaží se podepsat tracky, které jim vydělají peníze a jelikož víme, jak to dneska s legálními prodeji je, tak tohle může být někdy sakra těžké. Můj label během uplynulých dvou let poměrně vyrostl, každý nový release je lepší než ten stávající. Hodně věřím v kvalitu namísto kvantity, takže příliš mnoho releasů nedělám. Label začal jako má vlastní cesta, jak vydávat svoji hudbu, ale už jsem podepsal některé skvělé umělce jako je Mark Leanings, Maria Healy, F-6 a Sneijder, takže Kearnage není jenom o mně.
Hlasování do žebříčku Dj Magu je teď v plném proudu a my víme, že nejseš úplný fanda téhle ankety popularity. Ovlivňují hodně podobná hlasování dje jako jsi Ty v jejich kariéře? Jestli ano, pak proč?
Hlasování Dj Magu a prošení se o hlasy není skutečně nic pro mě. Spíš věřím tomu, že když je tvoje hudba dostatečně dobrá, tvoje vystoupení dostatečně dobré a když se svými příznivci zacházíš s respektem, není pak důvod spamovat kvůli hlasům. Výsledky hlasování mají vliv na bookingy v určitých oblastech jako je Asie nebo Amerika a na výši částky, kterou si lidé vydělají, ale mám-li být brutálně upřímný, je to kompletně chybný systém. Pro určité dje a producenty se vyskytují třeba dvojí hlasování z důvodu pravopisných chyb u jejich jména. Dále máš dje, co jdou v žebříčku nahoru, přestože měli za rok všeho všudy 10 gigů a vydali 4 tracky. Hlasování skrze Facebook není legitimní a životaschopný způsob jak získávat hlasy a může být snadno zmanipulováno. Nemyslím si, že by mělo na moji kariéru nějaký zásadní vliv to, když se nedostanu do Top 100 a budu-li upřímný, ani o tom nesním nebo po tom neprahnu. Když se tam dostanu, ocením to, protože budu vědět, že jsem se tam dostal skrze svůj talent a těžkou dřinu, ale nejsem si jistý, zda-li tohle mohou říct i ostatní... Řekněme, že jsem slyšel moře historek o hlasování a úsilí, které někteří jedinci vyvíjí, aby se tam dostali... Mě oproti tomu zajímá jenom hudba.
A kdybys měl dát svůj hlas 5-ti z Tvých djských kolegů či producentů, koho bys volil?
John O'Callaghan
John Askew
Simon Patterson
Greg Downey
Giuseppe Ottaviani
Po zhruba roce a půl se brzy objevíš znovu v Čechách, ale den před Trancefusion máš velkou oslavu v manchesterském klubu Rong s Johnem O'Callaghanem a Johnem Askewem. Ještě furt se těšíš na české pivo po páteční, zřejmě náročné, pařbě?
Haha, doufám v to! Bohužel už nemám takov0 “pařící kapacity”, jaké jsem měl před léty, ale na pár českých pivek budu rozhodně připraven! :-)
A na co se můžeme těšit my od Tebe?
Na energii! :-)
Díky moc a už se nemůžeme dočkat, až Tě znova uvidíme a hlavně uslyšíme!
Díky moc, brzy ahoj!
www.trancefusion.cz
Dodal: Zdeněk Masopust, Decadance, Trancefusion