Než začnu, není nad to, připomenout si nadšení, které provázelo placku Parquet a
také rozhovor, ke kterému poslech téhle lahůdky vedl.
„Začnu tím nejlepším, co listopad 2011 nabízí. Minimal techno v podání vídeňského tria Elektro Guzzi je totiž přísně analogové – na pódiu vypadají jako rockový band, jen s tím rozdílem, že kytara, baskytara a bicí jsou speciálně upravené pro potřeby „laptopové iluze“. Iluze tak dokonalé, že jsou mnozí, kteří neuvěří, dokud tyhle Vídeňáky nespatří naživo. Deska začíná asi nejlepším trackem: Affumicato otevírá zvuk nápadně podobný znělce nějakého osmdesátkového sci-fi filmu a po první minutě se k němu postupně přidává kytara, bicí a další nástroje. Svižná jízda pokračuje taky s trackem Pantagonia, který je posazený na hutném kopákovém beatu, vyšperkovaném analogovými efekty – po prvních dvou minutách přichází pauza, která věstí závěrečný vrchol. Absorber by klidně mohl vypadnout z dílny Lindströma, Panier zase připomíná dálniční Kraftwerk…a tak dále a tak dále. Vídeň tak vedle Krudera & Dorfmeistra přináší další hudební zázrak: Elektro Guzzi. Deska Parquet je můj nesporný listopadový vrchol a očekávám, že jím dlouho zůstane.“
Od doby, co světlo světa spatřil eponymní debut a následovník s názvem Parquet, uplynulo hodně vody a Elektro Guzzi byli kreativně jako na trní. Jako raritka vyšlo jejich třetí album Circling Above (tentokrát u londýnského labelu The Tapeworm – na kazetě) a několik EP – ty ostatně naznačují, že se EG posunuli ještě více směrem k purismu: nové tracky z EP Allegro (2012) jakoby opravdu byly jen mechanicky vyluzovanými zvuky, bez významnějšího náznaku melodie (jako na desce Parquet).
Ať tak či onak, Elektro Guzzi představují takřka povinný program – po Sónaru, Roskilde, Melt! nebo Wilsonic přijíždí konečně do Prahy.
Elektro Guzzi, 25. 1. 2014, MeetFactory
http://www.meetfactory.cz/cs/program/detail/meetfactory-uvadi-elektro-guzzi-at-holy-cz