Recenze novinek na poli elekronické hudby

Druhé pokračování recenzí novinek na poli elekronické hudby je věnováno především house, electro house, techna a black music a příště se určitě dostane i na příznivce stylu trance.
Pro poslech ukázek je nutno se přihlásit v internetovém shopu www.djshop.cz

house / electro house / tech house

John Acquaviva pres. Swen Weber
First Stroke (incl. Oliver Moldan remix)
Label: Craft

xVěc, která nese jméno “First Stroke“ vyšla u známého labelu Craft a jejím autorem je Swen Weber. Samotné jméno asi nikomu moc neřekne, jakmile ale zjistíme, že producentsky se na tomto tracku podepsal mistr zvuku John Acquaviva, jsme doma! Hutný beat, electro zvuky a značná porce energie dělají ze skladby určitě velký hit následujícího období. Klidnější remixy od Scratch Massive a Olivera Moldana také nejsou vůbec k zahození. Zvukově výborná deska! Hudební ukázka

Sergio Flores & Oliver Lang
I Call It House
Label: Tenor Recordings

xPod touto deskou naleznete rytmický house, plný funky zvuků, živých nástrojů, vokálů a pozitivní nálady. Zimní období je sice za dveřmi, ale proč si ještě nezavzpomínat na prosluněné léto, pláž, teplo, bary? Dvojice Sergio Flores a Oliver Lang, spolu s remixérem Raulem Rincolnem se o to zaručeně postarají. Pro house fandy jasná volba. Víc není třeba dodávat. Hudební ukázka

Noir
My MTV
Housesession Records

xVelký hit posledních týdnů se hraje po celém světě a je k dostání samozřejmě i v našem shopu. Deska obsahuje hned několik remixů a je jen na vás, který z nich si vyberete. Pozitivní feeling čiší z velmi tanečního remixu od Raula Rincorna, Tune Brothers dodali remix spíše electro housový s pořádně hutnými basy, Wawa club mix zas obsahuje hlavně skvělé piano. Ani remix od Beatchuggers nezní špatně. Prostě producentsky dokonalá deska.
Hudební ukázka

Ben Delay
Clubmusic Is Dead
Label: Mylo

xNová věc od producenta, říkajícího si Ben Delay, je jako stvořená do klubů, i když tomu samotný název nevypovídá. Opírá se o electro základ, ale zní velmi plasticky a energicky. Sice na poli electro house nepřináší nic nového, nelze ji ale ubrat potenciál, co se oblíbenosti u jednotlivých DJs týče. Kromě originální vokálové verze si můžete dopřát i tzv. dub verzi. Doporučujeme label Mylo sledovat s větší ostražitostí, jistě nás ještě překvapí. Hudební ukázka

Unreleased Grooves (Tocadisco Remix)
Groove Is In The rmx / Perfect Exeeder
Label: White label

xKvalitní bootlegy mají na tanečním parketě stále sílu. Jednou z takových desek je i “vájtovka“ Unreleased Grooves. Electro rockový bootleg hodně povedené klasiky “Groove Is In The Heart“ od Dee-Lite zde dodal německý hitmaker Tocadisco. Na druhé straně naleznete hit poseldních měsíců “Exceeder“, který je zde smíchán s “Princess Superstar“. Celkem povedená tancovačka, která potěší většinu houseových DJs. Hudební ukázka

Theo Parrish
Falling Up (Technasia remix)
Label: Synchrovision

xJsme rádi, že vám můžeme představit novou desku, na které po čase remixuje i asijsko evropský projekt Technasia. V dobrém světle se ukazuje právě v remixu pro Theo Parrise a jeho skladbu “Falling Up“. Jak originál, tak i právě remix od Technasie jsou příjemné bublající tech-housové skladby, které nikam nespěchají a na parketě by mohly tvořit zajímavou a pohodovou atmosféru. Pokuď máte rádi Technasii v jemnější poloze, tato deska je přesně pro vás. Hudební ukázka

techno

Boriqua Tribez
Celina EP
Label: Spilo

xPro fandy techna s funkovým až disco nádechem je tohle deska přímo jak stvořená! Boriqua Tribez na tomto vinylu jasně dokazuje, že umí precizně skloubit tvrdý beat a disco motiv v učiněnou techno smršť, úvodní skladba “Celina“ je toho přímým důkazem. Druhá skladba “Sexo“ se může pochlubit výbornými tribal motivy a hodně povedeným “speaker“ vokálem. Této desce už nestojí nic v cestě k tomu, aby mohla zaútočit na smysly posluchačů! Hudební ukázka

Ummet Ozcan
Chica GoodA
Label: Adult Records

xHoupává basa, latinsko americké motivy, kvalitní zvuk a vůbec celkově dobrá produkce zdobí pátý release labelu Adult, kde autorem originálu je producent říkající si Ummet Ozcan. Variací na téma latinské rytmy vs. techno tu bylo už spousty, nicméně i tato deska si jistě najde své příznivce, kteří ji z kufrů jen tak nevyndají. Na vinylu najdete i výtečný remix od švédského techno producenta Hertze. Hudební ukázka

Marco Bailey & Redhead
Mixed Cocktails
MB Elektronics

xPokaď má někdo stále produkci Marca Baileyho a Redheada spojenou s tribal funky technem, nechť na tyto myšlenky rychle zapomene. Tito belgičtí kluci už nějaký čas tvoří techno, se šťavnatou příchutí electra a minimalu a na jejich poslední desce nám to dávají zatraceně sežrat! Energický track “Shading The Freaks“ se nekompromisně valí kupředu, nedává ani na chvilku vydechnout a ve vygradovaném nájezdu dokáže tanečníky odstřelit bůh ví kam. Klidnější věc “Aman“ je zvukově propracovaný minimal house, výborně se hodící na konec, či začátek setu. Dokonalé. Hudební ukázka

black music

Beyonce
Ring The Alarm
Label: Columbia

xBeyonce Knowles, jedna z členek už neexistující dívčí skupiny Destiny´s Child, oslavila 25.narozeniny a nadělila nám album B´Day a z něj i track “Ring The Alarm“. V popředí této skladby stojí zvuk sirény, místy je track tak trochu minimalistický, na posluchače může zapůsobit jako experiment ze strany Beyonce a zkouška toho co posluchač vydrží. Beyonce má opravdu silný hlas a v této skladbě se ho nestydí naplno využít. Originální věc kterou jen tak v luzích a hájích R&B nenajdete, za poslech rozhodně stojí. Hudební ukázka

Gnarkls Barkley
Who Cares
Label: White

xProjekt Gnarls Barkley tvoří Danger Mouse (Brian Burton) a Cee-Lo (Thomas Callaway). Při prvním poslechu, ať už celého alba, nebo jen jednotlivých tracků, v našem případě “Who Cares!, se nabízí otázka, zda si z nás pánové nedělají dobrý den. Po několikátém poslechu ale zjistíte, že je to naopak. Názory na tuhle partičku se různí. Někteří tvrdí, že je to projekt prolezlý dobrou produkcí a penězi, druzí se přiklánějí k názoru, že Gnarkls Barkley vědí co dělají, s jasným cílem zaujmout. Ať už je to jak chce, track “Who Cares“ je pomalejší soulová věc, příjemná a v prvé řadě netradiční. Doporučujeme! Hudební ukázka

Lionel Richie
I Call It Love
Label: Island

xStálice zaručující kvalitu, to je Lionel Richie. “Hello”, nebo “Say You Say Me” jsou hity, které Lionel vyprodukoval na vrcholu své kariéry v polovině 80.let. Od té doby se Lionel odmlčel. Nemluvě o comebacku a několika kompilacích, které po dlouhé odmlce následovali, se teď vrací s novou deskou jménem “Coming Home”. Singl “Call it Love”, který na desce také najdete, je příjemně skrytý pop s prvky r`n`b. Lionel Ritchie se na svých deskách podílí i jako autor a v tomto tracku je to také znát. Než se dočkáme Lionela Richieho v pražské Sazka Aréně 9.března, doporučujeme k poslechu tuto ochutnávku. Hudební ukázka