Recenze novinek na poli elekronické hudby

27. 11. 2006  |  Autor: Ondra  |  Komentáře (7)
Zima se neúprosně blíží a tak doufáme, že vás alespoň zahřeje další várka recenzí z novinek na taneční scéně, které pro nás připravuje internetový obchod djshop.cz. House, techno, progressive a hip hop. Check it!
house / electro house / progressive house

Pryda (Eric Prydz)
Remember / Frankfurt
Label: Pryda

xNová a v pořadí již pátá Pryda má velké ambice, podobně jako předchozí vysoce kvalitní releasy, stát se opět populární deskou po českých klubech. Eric Prydz i tentokrát vsadil na stejný formát, jako právě u desek předešlých - vrzavá basa, melodický syntetizérový motiv, všechno pěkně poskládáno do dvou bezpochyby zvukově čistých skladeb. “Remember“ a klidnější “Frankfurt“ uchvátí posluchače svoji propracovaností a jedinečným feelingem. Je to tedy už sice trochu obehraná písnička, ale opět bude na parketě fungovat stoprocentně. Pryda si drží svoji laťku stále nadmíru vysoko. Hudební ukázka

Eric Prydz vs Pink Floyd
Proper Education (The Wall)
Label: Pryda

xJednou to muselo přijít a byli jen otázkou času, kdo a kdy! Klasika od Pink Floyd “The Wall“ se konečně dočkala nějakého toho kvalitního tanečního remixu. A kdo jiný by mohl uhodit hřebíček přesně na hlavičku, než švédský a světový top producent Eric Prydz. S problémem, jak nejlépe zachovat atmosféru originálu si poradil na výbornou, stačilo přidat jen několik šťavnatých electro zvuků, pěkně svištící haty a beat, jaký známe právě z jeho vedlejšího projektu Pryda. Nechceme si hrát na vizionáře, ale věříme, že tohle se bude hrát opravdu všude! Check it! Hudební ukázka

Joshua Heath
Coldcuts EP
Label: Salted Music

xTak o tomhle pánovi se říká, že se s muzikou v krvi narodil. Tahle věc je totiž jeho teprve druhý počin a to v rozmezí půl roku! Joshua již ve svých 10 letech vyhrával v dost známých orchestrech - a jeho znalost spousty nástrojů a i stylů je na jeho tvorbě znát. I tato deska je plná saxofonových partů, stejně jako v pozadí pobrukující si basa, včetně přesně nahraných mužských vokálů. Jeho věc je stoprocentně pro ty, kteří hledají kvalitní deep house s neobyčejně povedenými instrumentálními prvky! A to, že hned svou druhou věc vydává na lebelu Salted - tedy labelu Miguela Migse - to už je jen potvrzení kvality! Hudební ukázka

Troydon
Learn to Love part 1
LAbel: Om records

xNa San Franciském Labelu Om records právě vychází další počin od Troydona a ani by jste nevěřili, že tenhle chlapík byl jedním z prvních Jihoafrických DJů!A hlavně toho má za sebou opravdu dost - tím myslíme spolupráci s opravdu známými labely jako Fetich Records, Freerange records, Drop music, Aroma, Tango rec. atd. Jeho nová deska obsahuje 3 tracky s remixem originálu “Learn to Love“ od Chucka Love. Originál, stejně jako jeho remix a zbylé dva tracky se nese ve funkovější house poloze s groovy beaty a dámskými vokály. Výborná věc do klubu! Věřte, že tohle je to, co vás zvedne ze židle!
Hudební ukázka

Pig & Dan
After Ibiza / Touch
Label: Cocoon

xPro příznivce labelu Cocoon, čili stylů jako electra, house a techna zabalených do minimalovější podoby je nová deska, v produkci od dnes už vyhledávané dvojice Pig & Dan, jako stvořená. Skladba “After Ibiza“ představuje tyto producenty v jejich nové - hlubší (deepovější) poloze. Není to tedy žádná elektronická jízda, ale i přesto je tento track velmi tanenční. Druhá skladba “Touch“ je moderní minimal house, právě takový, na jaký jsme z labelu Cocoon zvyklí. Někomu to zřejmě bude trvat déle, ale i tak věříme, že této desce přijdete na chuť. Hudební ukázka

Sonique
Tonight
Label: Paradise

xČokoládová zpívající DJka, která se před lety představila i českému publiku, vydává po nějaké té době desku (opomineme-li pokus zaútočit na nás s trochu zvláštním electro housem na lebelu Kosmo Music), která stojí za povšimnutí. Track “Tonight“ vyšel už v létě v remixech od Emanuel & Haji, ale až nyní na francouzském labelu Paradise vychází vinyl s remixy novými. O ty se postarali právě duo Eamuel & Haji, Kurd Maverick a Elio Riso. V každém z remixů je zpěv Sonique zachován a tak je jen na vás, který použijete do svých setů. Hudební ukázka

Filterheadz
Blue Sky Happiness
Label: Love Distortion

xProdukce bratrů Wilmaersových, v tanečním světě všem známých pod pseudonymem Filterheadz, byla vždy spojena s progresivními zvuky a balancování mezi styly house, trance a techno. Jejich poslední deska“Blue Sky Happiness“ se týká dvou prvně jmenovaných stylů, dokonalé aranže, houpavé zvuky, klávesy a hlavně univerzálnost, to vše z ní dělá vyhledáváný artikl posledních týdnů a nám nezbývá, než tuto perfektní věc dopoučit! Label Love Distortion byla záruka kvality už od prvních releasů, v této tradici se pokračuje i nadále a nás to může jen těšit.
Hudební ukázka

Various
Electro-House 2 vinyl
Label: Vendetta

xA teď velký pozor! Jestliže jste byli nadšeni kompilací reflektující největší šlágry na poli stylu electro house, tak s vydáním jejího druhého pokračování budete neméně spokojeni. Za výbornou cenu se vám totiž do ruky dostanou takové hity jako pumping track “The Party“ od projektu Kraze, temnější “Coincidance“ od Matthiasse Shaffhäusera, oblíbená například u zde vystoupivšího Marca V, zpívanková “Tell My Why“od švédských hitmakerů Angello & Ingrosso aka Supermode a v neposlední řadě i kolovrátková “Take Off“ od francouze Antoine Clamarana. Nezbývá než doporučit. Hudební ukázka

Techno

Eric Sneo
Moving To Space
Label: Beatdisaster

x Eric Sneo, vystupující nedávno i na poslední Apokalypse, si na svém labelu Beat Disaster vydal už hezkou řádku techno skladeb. Některé nebyli tak úspěšné, jiné se staly klasikami. Věřme, že o “Moving To Space“ budeme moci říct to druhé. Kvalitního percussive techna vychází v poslední době opravdu pomáu a tak si tuto desku jistě oblíbí velká řada techno DJs. Na své si dokonc přijdou i DJové zajímající se o styl electro, na desce totiž naleznete i elektro mix, který skladbě ubírá na tvrdosti, přidává jí breakový beat a pár klasických electro zvuků. Na výběr má tedy každý. Hudební ukázka

Alex Bau
Credo 001
Label: Credo

xI Alex Bau už zjistil, že mu s jeho dosavadní techno produkcí pšenka v současném minimalovém Německu nepokvete a na důkaz toho založil label Credo, soustředící se právě na minimal techno a hudbu s ním spojenou. Hned první výlisek labelu naznačuje, že by mohlo jít o tah úspěšný. Dva tracky na Credo 001 jsou dokonale produkčně zvládnuty a v mnoha DJských kufrech si najdou své bezpečné místo. Bravurní příklad současné německé techno produkce i hudební všestrannosti Alexe Baua. Hudební ukázka

Umek
Another Matter Entirely
Label: Jesus Loved You

xSlovinec Uroš Umek je v českých krajích hodně populárním a vyhledávaným producentem. Není divu, jeho desky jsou energické, originální a vždy přináší posluchačovi jedinečný zážitek z techno hudby. Ne jinak je tomu ani u posledního vinylu na slovinském labelu “JLY“. Na A side naleznete track, přesně vystihující slovinskou produkci – šťavnatý electro motiv, tvrdý beat a pěkně cinkající haty. Na B side, jak to tak bývá, se šlo více do experimentů, přesto vám do ucha bude znít pozitivní feling, umocněný příjemnou melodií. Výborná techno deska, která se na párty bude opět hodně hrát. Hudební ukázka

Sven Wittekind
Sunstorm EP
Label: Abstract

xPro milovníky a nebojácné hrdiny stylu schranz přinášíme novinku od populárního producenta a DJe Svena Wittekinda. Sunstorm EP je opět energií nabitá deska a jasná povinnost pro všechny schranzové DJe. Ćtyři skladby, z nichž ta nejzajímavější a určitě i s největšími ambicemi stát se schranzovým hitem je úvodní “Sunstrom“. Zaujme především až vtíravou trancovou melodií, která v kombinaci s hard beaty vytvoří na parketě zaručené peklo. Vlastně zaručenou bouři! Hudební ukázka

black

Young Jeezy
I Luv It
Label: DefJam

xYoung Jezzy chystá velkou věc, což ostatně není tajemstvím. “Thug Motivation 102: The Inspiration”, tak se má jmenovat nové LP Jeezyho s datumem vydání 12. prosince. Jména jako Cool & Dre, Akon, Lil Jon, Three 6 Mafia (k dostání v djshopu), Ludacris, nebo Timbaland, poukazují, že se opravdu máme na co těšit. Ze 114 tracků, které jsou již nahrané, se vyberou ty nejlepší. Pilotní singl z této desky “ I Luv It” se krátce po zveřejnění umístil na první příčce BilBoard´s Bubbling Under R&B/Hip-Hop Songs. At už se oblečete do značky “8732 Clothing” které je Young Jezzy tvůrce, nebo budete netrpělivě čekat na nové album, doporučujeme poslech tracku “I Luv It”, určitě čekání zpříjemní. Hudební ukázka